Element
A ŠKODA CITIJET, a ŠKODA FUNSTAR és a ŠKODA ATERO után megérkezett
a ŠKODA ELEMENT, a ŠKODA Akadémia diákjainak negyedik autója. A ŠKODA ELEMENT egy
elektromos hajtással szerelt buggy, amely a Citigo modell alapjaira épült és újabb
bizonyíték a ŠKODA Akadémia fiataljainak kiváló szakértelmére. A diákok legújabb
autója egy közúton is használható tengerparti buggy, amelyet megálmodói napelemmel,
okostelevízióval, hűtődobozzal és mobil diszkóval is felszereltek.
A ŠKODA ELEMENT 3 597 mm hosszú és 1 641 mm széles.
Tető és ajtók nélkül készült, csupán csak két ülés kapott benne
helyet. Az autó hasmagasságát 60 milliméterrel megemelték, amely így egy külső
megjelenésében teljesen egyedi, klasszikus nyitott buggy lett.
Az ezüstszínű alvázvédő burkolat az autó első és hátsó részén illetve a
terepjáró gumiabroncsokkal szerelt 16 colos fekete/sárga SCORPIUS
könnyűfém keréktárcsák kifejezetten látványos elemei a "diákautónak". A magasan
húzódó kerékjárati íveket fekete szegély keretezi, amely a kerekek között a
küszöbök alján húzódik tovább, egy vékony fellépőt kínálva az
utasok számára. Ajtók nincsenek, beszálláshoz egyszerűen csak a kockás
mintázatú alumínium csíkkal dekorált oldalküszöbökön keresztül kell
átmászni a sport kagylóülésekbe. A hátsó világítás LED
technológiával működik. A ŠKODA diákja nagy figyelmet szenteltek a részleteknek is,
így például az autó sárga (Sárkánybőr színű) féknyerge is az apróbb elemek iránti
odafigyelést tükrözi.
A sárga szélekkel és dekoratív öltésekkel készülő fekete bőr/Alcantara bevonatú
kagylóülések eredetileg a ŠKODA Octavia RS modellből származnak, amelyeket ezúttal
a ŠKODA Akadémia hímzett neve díszíti. A kéttónusú tematika az
egyedi kialakítású belső térben folytatódik tovább. A műszerfal fényezett része
gyöngyházfényű sárga színben pompázik, a kormánykerék és a
sebességváltó bőrborítást kapott, amelyet arany és sárga részletek egészítenek ki.
A műszerfal és a szélvédő közötti felületet pedig fekete Alcantara borítással
vonták be.
A fedélzeten navigációs rendszer is rendelkezésre áll, amely egy külön tartóba
rögzítve mintha lebegne a klímaberendezés kezelőszervei felett. Az autó
leglátványosabb eleme azonban éppen ott található, ahol a ŠKODA Citigo modellnél a
hátsó ülések vannak. A diákok itt, az első ülések mögötti részen egy
napelemet és egy okostelevíziót helyeztek el, amely Bluetooth
segítségével az okostelefonokhoz is kapcsolódhat. Az okostévét az alumínium
bevonatú csomagtér fedélbe építették be, amelynek külső részére, két matt fekete
kapaszkodó közé illesztve került felszerelésre a napelem. A két ülés melletti
hangszórókat két, a csomagtartóban elhelyezett további hangszóró egészíti ki, amely
a ŠKODA ELEMENT modellt egy 400 watt teljesítményű, kerekeken gördülő tengerparti
diszkóvá varázsolja. A diákok egy beépített hűtődobozról is
gondoskodtak, amely az elegáns kék szőnyeggel bevont csomagtartóban kapott helyet.
A hűtődoboz egy külön akkumulátorhoz kapcsolódik, amelyet a napelem lát el
energiával.
A 60 kW (82 LE) teljesítményű kompakt elektromotor 210 Nm nyomatékával hajtja a
ŠKODA ELEMENT tanulmányt. Az elektromos "diákautó" álló helyzetből 100 km/óra
sebességre 13 másodperc alatt gyorsul fel, maximális sebessége pedig 130 km/óra. A
padlóba integrált lítium-ion akkumulátor kapacitása 18,7 kWh. Ez
azt jelenti, hogy az út jellegétől, a vezetési stílustól és az össztömegtől függően
a ŠKODA ELEMENT akár 160 km megtételére is képes.