Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés
Modellek

WLTP Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása

1

Mi a WLTP?

A WLTP a könnyű gépjárművek CO2- és egyéb károsanyag-kibocsátási értékeinek, valamint üzemanyag- vagy energiafogyasztásának meghatározására szolgáló, világszerte összehangolt szabvány.

2

MIÉRT VEZETIK BE A WLTP-t?

Mert a szakemberek és az autós közönség is régóta kritizálja a legutóbb 1997-ben frissített jelenlegi mérési ciklust, az NEDC-t (Új Európai Menetciklus) a valótlan mérési adatai miatt (a tesztciklus túlságosan megengedő, nem követi le a jelenlegi közúti forgalmi helyzetet és nem veszi figyelembe az extrafelszereltségeket).

3

MIT NYÚJT A WLTP?

Az új WLTP tesztciklus a valósághoz közelebb álló fogyasztási és CO2-kibocsátási adatokat biztosít. Az új WLTP menetciklus gyorsabb, hosszabb és dinamikusabb, mint az NEDC, valamint számításba veszi a gépkocsik eltérő felszereltségi változatait és tömegkategóriáit is.

4

MIKOR KEZDI EL HASZNÁLNI A ŠKODA?

A WLTP-t 2017. szeptember 1-jén vezették be. Azóta minden új járműtípusnak WLTP-értékekkel kell rendelkeznie (ez csak az új típus-jóváhagyásokra vonatkozik). 2018. szeptember 1-től minden újonnan forgalomba helyezett jármű esetében kötelezők lesznek a WLTP-értékek.

KI VEZETI BE A WLTP-T?

Jelmagyarázat a térképhez:

Zöld: Európai Unió (28 ország)

Világosszürke: 4 egyéb európai ország (Svájc, Liechtenstein, Norvégia, Izland)

Fekete: Tagjelölt országok- Törökország (a WLTP az import járművekre vonatkozik; a belföldön gyártott járműkre az NEDC-t alkalmazzák), Izrael és az EU tengerentúli régiói (még nem tisztázott):

Réunion szigete, Martinique, Guadeloupe, Francia Guyana,
Szent Márton-sziget, Mayotte

Sötétszürke: Részleges alkalmazás (tervezett): Dél-Korea, Japán (WLTP "extra-high" menetciklus nélkül), India, Kína (csak CO2- kibocsátásokhoz, a fogyasztási értékeket NEDC-vel határozzák meg)

WLTP VS. NEDC

  • mintegy 50%-kal hosszabb ciklusidő
  • több mint kétszeres ciklustáv
  • 131 km/h - nagyobb maximális sebesség
  • 47 km/h - nagyobb átlagsebesség
  • felezett állásidő

MINDENRŐL RÉSZLETESEN...

A WLTP magasabb tesztelési tömeget ír elő a járművekre (a jármű maximális hasznos terhének 15%-át).

ÖSSZEHASONLÍTÁS NEDC WLTP
ÖSSZEHASONLÍTÁS Időtartam NEDC 20 perc WLTP 30 perc
ÖSSZEHASONLÍTÁS Táv NEDC 11 km WLTP 23 km
ÖSSZEHASONLÍTÁS Maximális sebesség NEDC 120 km/h WLTP 131 km/h
ÖSSZEHASONLÍTÁS Átlagsebesség NEDC 34 km/h WLTP 47 km/h
ÖSSZEHASONLÍTÁS Menetszakaszok NEDC 2 szakasz: városi és városon kívüli autózás WLTP Akár 4 szakasz: “Low”, “Medium”, “High” és “Extra-High”
ÖSSZEHASONLÍTÁS Kiindulási hőmérséklet NEDC 23 °C WLTP 14 °C
ÖSSZEHASONLÍTÁS Állásidő aránya NEDC 25% állásidő WLTP 13% állásidő
ÖSSZEHASONLÍTÁS Extrafelszereltség NEDC Nem veszi figyelembe WLTP Figyelembe veszi a tömeg-, aerodinamikai és teljesítménykategóriákat

IDŐSKÁLA

ÁTFOGÓBB

A WLTP átfogóbb, mint az NEDC. A WLTP számításba veszi az adott autó felszereltségét és tömegét, így például a nagyobb keréktárcsákat, vagy a spoilereket. Ezen eszközök ráhatását a kibocsátási és fogyasztási mutatókra ugyanezen eszközök gördülékenységi ellenállásra, aerodinamikára és súlyra gyakorolt hatása alapján mérik.

RDE és PEMS

1

VALÓS VEZETÉSI FELTÉTELEK MELLETTI KIBOCSÁTÁSOK (RDE)

Az RDE a valós vezetési feltételek melletti kibocsátások (Real Driving Emissions) rövidítése, és a közúti közlekedésben történő mérési eljárást takar, azaz közúti forgalomban végzik, nem szabványos tesztkörülmények között a tesztpadon, ahogy a WLTP-t. A WLTP-irányelv az RDE-t is figyelembe veszi a járművek ellenőrzésekor.

RDE és PEMS

2

HORDOZHATÓ KIBOCSÁTÁSMÉRŐ RENDSZER (PEMS)

Az RDE-tesztek során a kipufogógáz-kibocsátásokat - NOx (nitrogén-oxid), részecskék (finomszemcsés por) és egyebek - hordozható kibocsátásmérő rendszer (PEMS) segítségével mérik valós közúti menetkörülmények között.