Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Modellek

ATERO

o

Škoda ATERO: a Škoda Akadémia diákjai egy álomkupét építettek

A Škoda szakképző iskolája létrehozta a saját álomkupéját: a látványos Škoda ATERO a kompakt Škoda Rapid Spaceback alapjaira épült. A teljesen működőképes egyedi jármű a Škoda Akadémia immár harmadik "diákautója".

A Škoda ATERO egy 4,3 méter hosszú kétajtós kompakt kupé. Nehéz elképzelni, hogy a kiindulási alap a Škoda Rapid Spaceback volt, ebben a projektben még jelentősebb átalakításokat hajtottak végre, mint az ezt megelőző két "diákautó" megalkotása során. A B-oszlopok hátrébb kerültek, a C-oszlopok hegyesebb szögben dőlnek. A tetővonal már egy előrébb levő ponttól kezd lejteni, az ajtó mögötti ablakél a függőlegeshez közelít.
Más részek is komplex változtatásokon mentek keresztül. Légbeömlő nyílások kerültek a motortér fedélbe, az ajtók pedig hosszabbak lettek. A csomagtérajtó a megváltozott dőlésszögű C-oszlophoz igazodik, és egy markánsan kinyúló hátsó légterelőt kapott. 

Módosították a hátsó világítást is. A Škoda Octavia RS-ből származó kipufogórendszer nagyméretű végcsöveit a hátsó lökhárító foglalja magában, az impozáns hűtőrácsot pedig az első lökhárítóba integrálták. A Škoda ATERO LED fényszóróit vörös "háttérvilágítás" veszi körbe. Az 1.4 literes TSI motor (92 kW/125 LE) és a hétfokozatú DSG váltó elemei több színben játszanak, de a diákok csapata jelentős változtatásokat hajtott végre a felfüggesztéseken is. A 18"-os "Turini" könnyűfém keréktárcsák eredetileg a Škoda Octavia tartozékai, de most fekete színben, piros karimával találkozhatunk velük. Az első kerekek mögött belső szellőzésű féktárcsák ülnek.

A Škoda ATERO feketemágia gyöngyház fényezést kapott, a kiegészítők (szárny, spoiler, küszöbök) latinvörös színben virítanak. A hűtőrács, a légbeömlő nyílások és a diffúzor kontúrjai is vörös fényezést kaptak. A belső térben a szintén vörös világítás sportos atmoszférát teremt; a LED technológiás ambiente fény csak fokozza a látvány különlegességét. Az 1800 wattos audio erősítőhöz 14 hangszóró csatlakozik, a csomagtérben elhelyezkedő mélysugárzó egyedül 400 watt teljesítményű.

A Škoda ATERO projekttel a cseh gyártó a szakmai képzésének magas színvonalát hangsúlyozza. A Škoda szakképző iskoláját 1927-ben alapították. Három- és négyéves technikai tárgyú képzéseket kínál, melyeknek végén a tanulók mesterlevelet, vagy az iskola elvégzését igazoló bizonyítványt kapnak, amellyel felsőoktatási intézményekbe mehetnek tovább. A jelenleg itt tanuló közel 900 diák - akiknek 14 százaléka nő - 14-féle szakmai képzésben vesz részt. Ezen felül körülbelül 100 dolgozó jár ide továbbképzésre, hogy magasabb szintre emeljék szaktudásukat. A Škoda Akadémia sikeres elvégzése után minden diáknak munkát ajánlanak a Škoda üzemeiben.