Ötletes csomagszállító megoldások utazáshoz és szabadidős programokhoz a ŠKODA kínálatából
2020-08-03
Az első benyomás fontos. Hiszen már ilyenkor titkon eldöntjük magunkban, hogy később teljesen beleszeretünk-e valamibe, vagy hidegen hagy majd minket. Ha a megújult ŠKODA SUPERB modellre pillantunk, rögtön látjuk, hogy ez most valami új és magával ragadó. A modell karakterét meghatározó új lökhárító, hűtőrács és fényszóró mind a legfrissebb ŠKODA dizájntrendhez igazodik, ahogyan a hátsó rész is. Teljesen LED technológiájú hátsó lámpák, krómcsík a csomagtérfedélen, és a márkajelzésként használt ŠKODA felirat is mind izgalmas újdonság. Mégis azt kell mondanunk, hogy az újdonságok csak részben láthatók.
Ismerős az érzés, amikor kicsit átrendezik nélküled a nappalit, és hazatérve ugyan mindent megtalálsz, de érzed, hogy ez most valami új? A megújult SUPERB utastere éppen annyira változott meg, hogy pontosan így érezz. Minden kapcsoló, kijelző az eddigi helyén van, de még igényesebbek, a felhasznált anyagok pedig még finomabbak lettek.
A teljes LED-mátrix fényszórók mátrixszerű fénysugarakkal működnek. Ez lehetővé teszi a távolsági fényszórók folyamatos használatát a többi vezető elvakítása nélkül. A szélvédőn lévő kamera segítségével a mátrixfényszórók reagálnak a forgalmi helyzetekre, és csak a fényszórók egyes elemeit kapcsolják ki. A többi elem bekapcsolva marad, és megvilágítja az utat. A mátrixfényszórók a navigációs rendszerből származó információkat is felhasználják, ennek köszönhetően a távolsági fényszórók csak lakott területen kívül kapcsolnak be.
A kamerától és a navigációs rendszertől érkező részletes információk segítségével a PCC képes a következő 1-2 km-en előre látni a vezetési körülményeket. Ha szükséges, akkor a rendszer módosítja a beállított utazósebességet, és sebességet is vált (a DSG-vel szerelt járműveknél). A PCC fokozza a vezetői élményt és biztonságot, miközben üzemanyagot spórol, így csökkentve a CO2-kibocsátást.
Ez a funkció a DSG-vel szerelt járművek közlekedési torlódások esetén történő vezetését segíti. A motor, a fékek és a kormánykerék vezérlésével távol tartja a többi járműtől, lefékezi az autót, és elforgatja a kormányt a
környező járművek mozgásának lemásolásához (legfeljebb 60 km/ órás sebességig).
Csökkentse minimálisra a parkolóasszisztens segítségével a szűk helyekre
való parkolásból adódó nehézségeket. A rendszer automatikusan kiválasztja
a megfelelő parkolóhelyet a párhuzamosan vagy egymásra merőlegesen álló
járművek között.
A parkolóasszisztens érzékelői segítségével ez a rendszer védelmet biztosít az autótól követési távolságban (legfeljebb 10 km/órás sebességnél) lévő akadályok ellen. Ha akadályt érzékel a rendszer, akkor az akadálytól való távolság és az autó sebessége alapján vészfékezést hajt végre.
Az elülső hűtőrácsba szerelt radarkészüléket használó Front Assist rendszert azért terveztük, hogy folyamatosan ellenőrizze az előttünk haladó járműtől való távolságot, de vészfékezési funkciót is magában foglal. Az új SUPERB prediktív gyalogosvédelemmel kibővített Front Assist rendszerrel van felszerelve, amely hang- és fényjelzéssel, valamint enyhe fékezéssel figyelmezteti a vezetőt.
Rábízhatja a sávtartó asszisztensre, hogy autója mindig a megfelelő sávban haladjon.
A ŠKODA SUPERB modelelk kombinált átlagfogyasztása: 3,9-6,9/100 km, CO2-kibocsátás: 103-156 g/km.g/km.
A megadott értékek a típusjóváhagyás során rögzített, gyári felszereltséggel kerültek megállapításra, és a hirdetés feladásának időpontjában érvényesek.
2017. szeptember 1-jétől bizonyos új járművek típusjóváhagyása a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó, Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljárás (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, WLTP) alapján történik, amely egy új, reálisabb vizsgálati eljárás az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás mérésére. 2018. szeptember 1-jétől a WLTP teljes mértékben felváltja az Új Európai Menetciklust (NEDC). A reálisabb vizsgálati körülmények miatt a WLTP keretében mért üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás sok esetben magasabb az NEDC-ben mért értékeknél. Az NEDC alatt feltüntetett értékek a WLTP alapján kerültek meghatározásra, és az összehasonlíthatóság érdekében illetve a jogszabályi előírásoknak megfelelően az NEDC-re lettek visszaszámítva.
A nevezett értékek nem egyes járművekre vonatkoznak, nem részei a tájékoztatónak, hanem a különböző járműtípusok összehasonlítására szolgálnak, a 715/2007/EK rendelet jelenleg érvényes előírásainak megfelelően. Ezen értékeket egyes többletfelszereltségek, tartozékok, valamint a vezetői szokások és egyéb, nem technikai jellegű tényezők (pl. környezeti feltételek) is befolyásolják. Az új személygépkocsi fajlagos üzemanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatai megtalálhatóak az üzemanyag-gazdaságossági ismertetőben, amely ingyenesen hozzáférhető minden eladási helyen és a fogyasztóvédelmi hatóságnál.