TISZTELT Škoda-TULAJDONOS!
Szívből örülünk, hogy Ön egy Škoda megvásárlása mellett döntött, és köszönjük bizalmát. Meggyőződésünk, hogy jól választott, és őszintén reméljük, hogy gépkocsijában sok öröme telik majd. Választásának köszönhetően nem csak egy megbízható járműre tett szert, hanem egy olyan nagyszerű szolgáltatási rendszer részesévé is vált, ami garantálja az Ön mobilitását akár az autó teljes élettartalmára.
A gyártó gondoskodásának köszönhetően Önnek többé nem kell aggódnia, ha az autója meghibásodása miatt kénytelen útját megszakítani.
A gépkocsihoz biztosított MobilCard birtokában egy egész sor olyan szolgáltatás igénybevételére jogosult, amelyek segítségével zavartalanul folytathatja útját. Ez a gondoskodás - a leírt feltételek betartása esetén -, korlátlan ideig megilletheti Önt, mint Škoda-tulajdonost.
Tájékoztató füzetünkben további részletes információkat talál a MobilCard-dal kapcsolatban.
Fontos tudnivalók
Kérjük, figyelmesen olvassa el a Mobilitásgarancia használatáról szóló
tájékoztató füzetünket, mielőtt szolgáltatásainkat igénybe
venné!
Segélykérés az alábbi telefonszámokon lehetséges a nap 24 órájában az év minden
napján:
(+36-80) 204-256
amely belföldről hívható, ingyenes zöld szám
(+36-1) 345-1781
külföldről is hívható telefonszám
Mit kell tenni a segélykérés bejelentésekor?
Gépkocsija meghibásodása esetén Önnek és utasainak magas színvonalon nyújt segítséget a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ, ahol idegen nyelveken is beszélő munkatársak várják hívását és kapcsolatot teremtenek a külföldi partnerekkel. A szolgáltatásokra kizárólag akkor jogosult a gépjármű vezetője és utasa, ha az igénybevétel előtt haladéktalanul, de legkésőbb a meghibásodás észlelését követő 24 órán belül kapcsolatot teremt a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központtal. Segélykérés esetén a földrajzi helytől függően következő lehetőségek közül választhat:
A Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ hívása
belföldről
A (06-80) 204-256-os vagy a (06-1) 345-1781es
telefonszám hívásával Ön igénybe veheti - az adatok azonosítása után -
szolgáltatásainkat.
A Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ hívása külföldről
Szíveskedjen a magyarországi (36) és a budapesti (1) előhívó-számot tárcsázni a 345-1781-es telefonszám előtt. Amennyiben Ön a telefonhívás költségét számlával igazolni tudja, úgy a Magyar Autóklub központjában utólag megtérítik Önnek. A külföldön történt meghibásodásoknál a Mobilitásgarancia igazolásának legbiztosabb forrása a szervizfüzetben megtalálható szervizigazolások megléte, ezért a gördülékenyebb ügyintézés érdekében javasoljuk, hogy a gépjármű (külföldön és belföldön történő) használata közben, a szervizfüzetet mindig jól elérhető helyen tárolják a gépjárműben.
Mielőtt telefonál, kérjük, gyűjtse össze az alábbi adatokat:
- Alvázszám
- Rendszám
- Mobilitásgarancia érvényessége
- Kedvezményezett neve, címe
- Visszahívható telefonszám
- Meghibásodás természete
- Meghibásodás földrajzi helye
- Kilométeróra-állás
Hasznos tanácsok
- Annak érdekében, hogy a segélyhívás után a gépkocsi üzemképességét a lehető
leghamarabb biztosítani tudjuk, a segítségnyújtás megérkezéséig szakmai ismeretek
hiányában ne kezdjen bele önállóan vagy harmadik fél segítségével a
javításba!
- Kövesse a gépjármű használati utasításában szereplő ajánlásokat!
- Mindig a hivatalos szervizközpontokat válassza a javításhoz!
- Dokumentálja a folyamat során felmerült költségeket, és őrizze meg a számlákat!
Szolgáltatások leírása
Értékhatárok
A feltüntetett értékhatárok magyar
forintban érvényesek, és nem tartalmazzák az általános forgalmi adót. Az igénybe
vett szolgáltatás költségének a későbbiekben felsorolt értékhatárt meghaladó része
a Kedvezményezettet terheli.
Helyszíni segítségnyújtás
A menetkészség helyszíni
térítésmentes helyreállítása, amennyiben jogi korlátozás nem áll fenn, és
műszakilag lehetséges. A Kedvezményezettet terheli az átvett üzemanyag ára,
valamint nem garanciális meghibásodás esetén az alkatrész ára.
Szállítás
Ha a jármű a helyszínen nem tehető megfelelően üzemképessé: beszállítás
autómentővel vagy vontatás a következő márkaszervizig, akár nehezített mentéssel
is. A tisztán elektromos Škoda gépkocsikat a legközelebbi - nagyfeszültségű
akkumulátor töltésére alkalmas - töltőoszlophoz vagy haza szállítjuk, amelyik
közelebb van.
További szolgáltatások
Ha a jármű nem tehető
megfelelően üzemképessé a meghibásodás napján, akkor a kedvezményezett a * -gal
jelölt szolgáltatásokat - a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központtal előre
egyeztetve, összességében legfeljebb 150 000Ft értékig veheti igénybe. Lemerült
akkumulátor meghibásodásra kizárólag helyszíni segítségnyújtás, vagy beszállítás
szolgáltatás biztosítható Mobilitás Garancia keretén belül, További szolgáltatások
(pl. csereautó) nem. Nem mindig a csereautó a legjobb megoldás: A
csereautó helyett, választhatnak más értékarányos alternatívát, mint busz, vonat,
taxi vagy hozom-viszem szolgáltatás, ami a garantált mobilitást fenntarthatja. Ha a
szolgáltatás költsége kisebb, mint a kölcsöngépkocsié, csak akkor kerülhet
térítésre az összeg. A bérautó igénybevételével azonos időben, -esetnél nem adható
a jogosultnak a *-al jelzett szolgáltatások.
Csereautó*
- Javítás időtartamára, de legfeljebb 5 munkanapra (továbbá a csatlakozó hétvégi- vagy ünnepnapokra) csereautó km-korlátozás nélkül, lehetőség szerint a járművel megegyező kategóriában.
- A csereautó szolgáltatást a bejelentéstől számított 72 órán belül meg kell kezdeni, különben az ügyfél elveszíti azt a jogosultságát, hogy élhessen ezzel a szolgáltatással.
- Amint a meghibásodott gépjármű kijavítását a márkaszervizben befejezték, a jogosult nem tarthat igényt továbbra is a mobilitás garanciában kiadott bérautó használatára. Továbbhasználat esetén a költségek az ügyfelet terhelik.
- A szolgáltató nem kötelezhető az azonos márkájú, kategóriájú gépjármű biztosítására. A szolgáltatásnál emellett elsődleges szempont a jogosult mobilitásának biztosítása. Területenként változó lehetőségekből adódóan, egyes esetekben várhatóan 150 000 Ft-os kaució adódhat.
Szállás*
Javítás időtartamára, de legfeljebb 3 éjszakára a vezető és utasa részére
reggelivel. Csereautó-szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható.
Utazás*
Továbbutazás vagy hazautazás a járműért repülővel vagy vonattal. A Csereautó
szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható.
Taxi vagy busz*
Csereautó-szolgáltatás ezzel a
szolgáltatással nem kombinálható. Egyedi kiegészítő értékhatár: 30 000 Ft. Taxi
vagy busz esetén a két határérték közül mindig az adott esetben előforduló
alacsonyabb értéket kell figyelembe venni.
*A Jármű visszavezetése
A kijavított gépjármű sofőrrel
történő visszajuttatása, vagy a visszavezetés költségeinek térítése.
Csereautó-szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható.
A jármű visszaszállítása külföldről
Ha hiba-felvételezés után a várható javítási időszükséglet több, mint 3 munkanap,
akkor 20% ügyfél önrésszel, maximum 440 000 Ft értékben.
Alkatrész-utánküldés
Hiányzó és a Mobilitásgarancia
Segélyhívó Központ által átvett alkatrész kiszállítása a külföldi márkaszervizbe,
beleértve a belföldi elvámoltatási és a postaköltségeket is, maximum 150 000 Ft
értékig. Kizárólag műszaki hiba esetén igénybe vehető szolgáltatás olyan
alkatrészre, ami a jármű üzemképességéhez nélkülözhetetlen. Az alkatrész árát az
ügyfélnek kell kifizetnie (kivéve garanciális javítást).
Egyéb költségek
Az esettel közvetlen összefüggésben álló, előre nem tervezhető egyéb költségek
megfizetése számla ellenében, maximum 10 000 Ft értékben. Jelen füzet
Mobilitásgarancia ingyenes szolgál tatásai kizárólag a jogosult(ak) mobilitását
biztosítja, a meghibásodott gépjármű kijavításának költségeire, és a javítással
kapcsolatos teendők elvégzésére nem vonatkozik. (Mobilitásgarancia ≠ Gépjármű
garancia)
A Mobilitásgarancia alapszolgáltatások leírását lásd az 5. oldalon.
* A korlátozásokat és kizárásokat lásd a 10. oldalon.
Általános szolgáltatási feltételek
Kedvezményezett
Mindazon személy(ek), aki(k) a
Mobilitásgaranciával ellátott járművet jogosultan használják és eleget tesznek
bejelentési, valamint igazolási kötelezettségüknek, segítségnyújtásra jogosult(ak)
a jelen általános szolgáltatási feltételek szerint.
Szolgáltatók
A Škoda márkaszervizek, a Magyar Autóklub és a nemzetközi ARC Transistance S.A.
franchise partnerek nyújtanak segítséget a kedvezményezettnek. A mindenkori
magyarországi Škoda márkaszervizek elérhetősége a www.skoda.hu oldalon olvasható.
Igazoló dokumentumok
A Mobilitásgarancia-szolgáltatás igénybevételére való jogosultság a jármű forgalmi
engedélyének és szervizfüzetének (ennek hiányában a mobilitás garancia kötés
eredeti számla) bemutatásával igazolható. Ezen dokumentumok hiánya esetén
szolgáltatás csak készpénzfizetés ellenében vehető igénybe.
Meghibásodás
Mobilitásgarancia szolgáltatásai a jármű meghibásodása esetére kínálnak segítséget.
Meghibásodásnak minősül a jármű bármely hirtelen, előre nem látott hibája,
beleértve a mechanikai vagy elektromos meghibásodást és az olyan hibát, amely a
jármű azonnali menetképtelenségét eredményezi, vagy az olyan váratlan
meghibásodást, amely a közlekedés biztonságát veszélyezteti, illetve lehetetlenné
teszi a jármű bezárását (ablakemelő, zár). A közlekedés biztonságát veszélyeztető
meghibásodás a fék, szervokormány, első ablaktörlő, biztonsági öv, irányjelző- és
féklámpák, világítás, vezetőoldali ülés beállítási meghibásodása, a műszerfali
kontroll-lámpák továbbhaladást tiltó piros jelzése- piros és sárga jelzés
magyarázatát lásd a fedélzeti irodalomban a kezelési tudnivalók, figyelmeztető és
ellenőrző lámpák fejezetben. Minden közlekedési baleset (például - de nem kizárólag
- ütközés, borulás, zuhanás, kiégés, robbanás, villámcsapás stb.), amelynek
következtében a jármű menetképtelenné válik, illetve a jármű feltörése és
rongálása, amelynek következtében a jármű bezárhatatlanná válik. Meghibásodásnak
tekinthető továbbá a lemerült akkumulátor, az üzemanyaghiány, hibás üzemanyagfajta
kiválasztása az üzemanyagkúton (benzin-gázolaj), kizárás a járműből, pótkerék,
emelő vagy kerékkulcs hiánya valamint a gumiabroncs-defekt. Mobilitásgarancia
szolgáltatás esetén, ha a meghibásodás: akkumulátor lemerült, akkor az autó
beindítása után, - az ismételt meghibásodás elkerülése érdekében -, az elektromos
rendszer ellenőrzése céljából, a lehető legrövidebb időn belül (maximum 24 óra) az
autóval egy márkaszervizbe kell menni. Ha az ügyfél a szervizben nem jelenik meg,
akkor a következő akkumulátor lemerült esetet már nem tudjuk az ingyenes
Mobilitásgarancia szolgáltatás esetén belül kezelni.
A forgalomba helyezés időpontja
A forgalomba helyezés
időpontja az a dátum, amelyet a jármű forgalmi engedélyében a forgalomba helyezés
napjaként feltüntettek. Ez a meghatározás kizárólag a jármű első forgalomba
helyezésére vonatkozik.
A jogosultság érvényességi ideje:
- A Mobilitásgarancia az új gépkocsi 1. forgalomba helyezésének napjától - a gyárilag előírt - 1. Ellenőrző / LongLife szerviz esedékességéig érvényes.
- Az ügyfél a Mobilitásgarancia szolgáltatásokra vonatkozó meghosszabbított jogosultságot egy Ellenőrző / LongLife szerviz elvégzésén keresztül szerezheti meg. Az ott feltárt esetleges hibák kijavításával, és a Mobilitás csomag megvásárlásával - a gyártó által előírt - a következő esedékes Ellenőrző / LongLife szervizig érvényes a szolgáltatás.
- A meghibásodás napja
A meghibásodás napja az a naptári nap, amikor a jelen általános szolgáltatási feltételek szerinti üzemzavar, menetképtelenség, baleset, rongálás vagy feltörés bekövetkezik.
-
A szolgáltatás igénybevétele
A kedvezményezett a Mobilitásgarancia szolgáltatásokat a jármű meghibásodása esetén, a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központhoz történő haladéktalan, de legkésőbb a meghibásodás észlelését követő 24 órán belül történő bejelentés után, az igazoló dokumentumok szolgáltatóknak történő felmutatásával veheti igénybe. A bejelentés során a kedvezményezett köteles közölni a jármű forgalmi engedélyében és szervizfüzetében szereplő adatokat, valamint a meghibásodás természetének és a bekövetkezése földrajzi helyének megállapításához szükséges információkat. A szolgáltatások a megadott értékhatáron belül térítésmentesek a kedvezményezett számára, az azokat meghaladó költségek kiegyenlítésének kötelezettsége a kedvezményezettet terheli. -
Jármű
A Mobilitásgarancia azokra a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. (1139 Budapest, Fáy u. 27.) által közvetlenül vagy a márkakereskedői hálózatán keresztül értékesített vagy szervizelt Škoda személygépkocsikra érvényes, melyek engedélyezett szállítási kapacitása legfeljebb 9 fő, és utánfutóval együtt számítva is megfelelnek az alábbi feltételeknek:
Max. magasság: 3,2 m
Max. szélesség: 2,55 m
Max. hosszúság: 16 m
Max. össztömeg: 3 500 kg
A szolgáltatásba a gyártó által beépített alkatrészek, felszereléseken kívül csak azok az alkatrészek vonhatók be, amelyek a Porsche Hungaria Kft.-től származnak és Škoda márkaszerviznél kerültek beszerelésre. -
Területi hatály
Mobilitás Garancia az alábbi országokban érvényes:
Belgium, Bosznia Hercegovina, Bulgária, Dánia, Németország, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Nagy-Britannia, Írország, Olaszország, Kanári szigetek, Horvátország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Macedónia, Hollandia, Norvégia, Ausztria, Lengyelország, Portugália, Svédország, Svájc, Szerbia és Montenegró, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország, Csehország, Magyarország, Románia , Belarusz Köztársaság -
A szolgáltatások rendelkezésre állása
A Mobilitásgarancia szolgáltatásai az év 365 (366) napján, a hét minden napján, a nap 24 órájában azonos szinten állnak a kedvezményezett rendelkezésére. A szolgáltatási szintek átlagos földrajzi, éghajlati és közlekedési viszonyokat feltételeznek, ország csoportonként különbözőek. A szolgáltatás menetében külföldön hosszabb várakozási idő is adódhat. -
Kiszállási idő
A hívástól számítva átlagosan 45 percen belül történik kiszállás a helyszínre.*További információk: 10. oldal "Korlátozások és kizárások".
Korlátozások és kizárások
A Mobilitásgarancia korlátozottan vagy egyáltalán nem érvényes a jelen fejezetben felsorolt esetekben.
Korlátozások:
- A speciális felszereltségű járművek, mint pl., de nem kizárólag: a járművezető képzésre, személyfuvarozásra, rendőrségi, vám, határőrizeti vagy a tűzoltósági célokra használt járművek esetén, a Kedvezményezettek Mobilitásgarancia keretében csak "normál", tehát nem különleges felszereltségű csereautóra ill. ennek megfelelő térítésre jogosultak.
- Az emeltszintű szolgáltatás térítésmentes igénybevételének további együttes
feltételei, hogy:
a) a - gyártó által előírt - időszakos szervizeket magyarországi márkaszervizben, magyarországi márkaszerviztől vásárolt Škoda Eredeti Alkatrészek®, kenőanyagok felhasználásával végezzék el, az esetlegesen feltárt hibák egyidejű kijavításával;
b) a szolgáltatás érvényességének kezdetét követő minden egyes javítás (ideértve a Mobilitásgarancia keretében igénybe vett helyszíni segítségnyújtás, illetve beszállítás utáni javítást is) márkaszervizben történjen, Magyarországon történt meghibásodás esetén magyarországi márkaszerviztől vásárolt Škoda Eredeti Alkatrészek ®, kenőanyagok felhasználásával, külföldön történt meghibásodás esetén a meghibásodást kijavító márkaszerviztől vásárolt Škoda Eredeti Alkatrészek®, kenőanyagok felhasználásával. A szolgáltatás kizárólag közforgalmú szilárd burkolatú úton- vagy a szállító/kiszálló jármű által megközelíthető helyen történő meghibásodás esetén vehető igénybe. Forgalomtól elzárt területen nem. - A szolgáltatás kizárólag közforgalmú szilárd burkolatú úton- , vagy a szállító / kiszálló jármű által megközelíthető helyen történő meghibásodás esetén vehető igénybe. Forgalomtól elzárt területen nem.
- Izzócsere, helyszíni segítségnyújtás keretén belül 1 éves időszakban csak egyszer nyújtható, és csak indokolt esetben.
Kizárások:
A szolgáltatások az alábbi esetekben nem vehetők igénybe:
- Autóversenyzés (edzés) vagy ilyen használatra visszavezethető okból hibásodott meg.
- Vis maior, így különösen háború, sztrájk, demonstráció, kormányhatóság által elrendelt lefoglalás vagy visszatartás, hivatalos tiltások, kalózkodás, robbanás, nukleáris vagy radioaktív hatások, rendkívüli természeti események következtében bekövetkezett meghibásodáskor.
- A gyárilag előírt időszakos szervizek elvégeztetésének a hiánya.
- A keletkezett hiba szakszerűtlen kezelés (pl. kezelési útmutatóban leírtak figyelmen kívül hagyása) -, szakszerűtlen javítás következménye.
- El nem végzett, illetve helytelen karbantartás vagy nem eredeti alkatrész miatt bekövetkező károsodások (a szerviz által megállapított kizárás esetén a szolgáltatással (pl. beszállítás) kapcsolatosan felmerült költséget a Kedvezményezett a helyszínen köteles a szolgáltatónak megtéríteni)
- Nem tartozik e szerződés hatálya alá az utánfutó meghibásodása, baleset, rakománykár vagy a meghibásodás okozta jövedelem-kiesés (illetve a tájékoztató füzetben rögzített értékhatárokat meghaladó egyéb költségek és károk, beleértve a következményi és nem vagyoni károkat is, és a máshonnan megtérülő költségeket, például biztosítási kártérítéseket, egyéb visszatérítéseket), továbbá betegség, személyi sérülés, haláleset és elveszett tárgyak.
- A gyár / Importőr által nem engedélyezett átalakítás (tuning) történt a járművön.
- Az ügyfél ismerte a hibát, de nem tett eleget a kárenyhítési kötelezettségének, azt nem jelentette be haladéktalanul egy márkaszervizben, illetve nem tette lehetővé a mihamarabbi kijavítását.
- Az olyan meghibásodásra ami azért keletkezik, mert a karbantartás, szervizelés alkalmával javasolt javítást az ügyfél nem végezteti el.
Egyes márkaszervizeinkbe közvetlenül tud időpontot foglalni. Itt teheti ezt meg:
(Ha itt nem találja partnerét, akkor lentebb kérhet szervizidőpontot!)
Szüksége van szervizidőpontra, kérdése van?
Töltse ki az alábbi regisztrációs adatlapot és márkakereskedőnk hamarosan felkeresi Önt.