Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Modellek
30.04.2024

Škoda AUTO – Jelentős 2023-as bevételek igazolják az átalakulás közepette is meggyőző üzleti modellt

A Škoda AUTO Csoport 26,5 milliárd euró rekord-árbevételt produkált 2023-ban (2022: 21,0 milliárd euró; +26,2 százalék). A vállalat a megelőző évhez (2022: 628 millió euró) képest jelentősen, 182,3 százalékkal, 1,8 milliárd euróra növelte működési eredményét, emellett árbevétel-arányos hozama (RoS) is 6,7 százalékra javult (2022: 3 százalék). A Škoda AUTO tavaly 866 800 járművet szállított ki világszerte ügyfeleinek (+18,5 százalék). 81 700 eladott példányával az összes modell közül az Enyaq produkálta a legnagyobb százalékos növekedést (+52,1 százalék), számos európai piacon az egyik legnagyobb darabszámban értékesített BEV-modellként. Belépésével a vietnami és kazah piacra, a cseh autógyártó folytatta nemzetközi jelenlétét bővítő stratégiájának megvalósítását. A Škoda emellett a digitalizáció és a villamosítás szakterületein is határozottan hajtja végre terveit: a vállalat elkötelezett az elkövetkező évekre az elektromos mobilitás területére tervezett, több milliárd eurós beruházásai mellett. E stratégiai befektetések a cég meggyőző pénzügyi teljesítményével párosulva alapvető jelentőségűek a vállalat a gyorsan fejlődő autóiparban biztosított, hosszú távú sikeressége érdekében.

 

Klaus Zellmer, a Škoda AUTO vezérigazgatója kiemelte: "2023-as eredményeinkkel ismét bizonyítottuk üzleti modellünk ellenállóképességét és nagyfokú rugalmasságát. Stratégiánk hatékonynak bizonyul, két világ legjavát ötvöző, változatos modellportfóliónk pedig továbbra is kedvező fogadtatásra talál ügyfeleink körében. Őszinte köszönetem fejezném ki szerte a világon minden Škoda-munkatárs, illetve kiskereskedőnk és partnerünk felé folyamatos erőfeszítéseikért. Ők azok, akik nehéz körülmények között és gyorsan változó környezetben is lehetővé tették mindezt. Tisztában vagyunk vele, hogy ez az eredmény csupán pillanatkép, mivel egyre intenzívebb a verseny, miközben a globális piacok és a fogyasztói bizalom továbbra is igen változékony. E szilárd alapok és a stratégiai intézkedések azonban alapvető fontosságúak annak érdekében, hogy továbbra is meg tudjuk valósítani a jövőnk szempontjából szükséges beruházásokat. Ma újabb fontos lépést teszünk ebben az irányban: bemutatjuk új, tisztán elektromos városi SUV-crossover modellünk, a Škoda Epiq dizájntanulmányát. E modell 2025-ben, 25 000 euró körüli áron mutatkozhat be hivatalosan, még szélesebb körben megfizethetővé téve az elektromos mobilitást."

 

Holger Peters, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a pénzügy és az informatika területeiért, illetve a jogi ügyekért felelős tagja hangsúlyozta: "2023-ban vállalatunk történetének legmagasabb, 26,5 milliárd eurós árbevételét realizáltuk, ami 26,2 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. Ezzel egyidejűleg több mint kétszeresére, 6,7 százalékra növeltük árbevétel-arányos hozamunkat, ami az oroszországi tevékenységünk megszüntetéséből származó speciális hatások nélkül akár 7,5 százalékot is elérhetett volna. Mindez meggyőzően bizonyítja, hogy Next Level Efficiency+ programunk működik, a megtett intézkedések pedig meghozzák a kívánt hatást. Ebből az erős pozícióból a piaci ingadozások és a geopolitikai bizonytalanságok ellenére továbbra is jelentős összegeket invesztálunk az elektromos mobilitás és a digitalizáció felé zajló átalakulásunkba."

 

Amint Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja kifejtette: "2023-ban kiváló értékesítési mutatókat produkáltunk, miközben az Enyaq Európa-szerte a negyedik helyen végzett a tisztán elektromos akkumulátorhajtású modellek között. Sőt, legfontosabb piacunkon, Németországban, a harmadik helyet szerezte meg, hazai cseh piacunkon, valamint Szlovákiában pedig a legkeresettebb elektromos modellnek bizonyult. Más kulcsfontosságú stratégiai területeken is előreléptünk. Škoda X innovációs központunkon keresztül - olyan szolgáltatások integrációjának köszönhetően, mint a Pay to Park vagy a Pay to Fuel - következetesen folytattuk a jármű körüli ügyfélút digitalizálását. Mindemellett annak érdekében is megfelelő lépéseket tettünk, hogy új ügyfeleket hódítsunk el márkánk számára: közelmúltbeli belépésünk Vietnam fontos, növekedő piacára az ASEAN-régióban erősíti márkánkat, kazahsztáni helyi partnerünkkel kialakított stratégiai együttműködésünkkel pedig készen állunk, hogy az idén ismét megjelenjünk ezen az ígéretes piacon."

 

Megnövekedett kiszállítások, erőteljes eredmények

A Škoda AUTO 866 800 járművet szállított ki sikeresen ügyfeleinek 2023 folyamán, ami 18,5 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez viszonyítva. Éves szinten 52,1 százalékkal a tisztán elektromos Enyaq messze a legintenzívebb növekedést produkálta az összes Škoda-modell közül. Pénzügyi szempontból a Škoda AUTO Csoport 26,5 milliárd euró rekord-árbevételről számolhat be 2023-ból (2022: 21,0 milliárd euró; +26,2 százalék), miközben a vállalat a megelőző évhez (2022: 628 millió euró) képest jelentősen, 182,3 százalékkal 1,8 milliárd euróra növelte működési eredményét, árbevétel-arányos hozama (Return on Sales; RoS) pedig 6,7 százalékra javult (2022: 3 százalék). A Škoda AUTO kihívásokkal teli piaci környezetben, geopolitikai bizonytalanságok közepette, valamint növekvő anyag- és nyersanyagárak, illetve csökkenő vásárlóerő mellett érte el ezen eredményeket. Az autógyártó a jövője érdekét szolgáló, jelentős beruházásaira is ki kívánja majd használni e masszív alapokat.