Elektromos autók szervizelése

Elektromos autójának gondozása és karbantartása

Az elektromos autók gondozása és karbantartása eltér a hagyományos, belsőégésű motorral hajtott gépkocsikétól, nincs kipufogó, gyertya, sebességváltó. Ezzel nem csupán idő, hanem pénz is megtakarítható, itt is fontos azonban a rendszeres karbantartás.

35 százalékkal kisebb az elektromos autók karbantartási költsége

Az elektromos gépkocsik más követelményeket támasztanak a rendszeres ellenőrzések tekintetében, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt járművek, s az elektromos autók javítási és karbantartási költségei végső soron mintegy 35 százalékkal alakulnak a velük összevethető, belsőégésű motoros járműveké alatt, amint a Nürtingen-Geislingen Gazdasági és Környezetvédelmi Főiskola (Hochschule für Wirtschaft und Umwelt; HfWU) Autózásgazdasági Intézete (Institut für Automobilwirtschaft; IFA) megállapította.

Szervizintervallum az Enyaq iV modell esetében:

Az Ön Enyaq iV modellje különösen egyszerűvé teszi Önnek ezt a kérdést, ugyanis Európában nincs megkülönböztetve a kis és a nagy átvizsgálás.

Szervizintervallum a CITIGOe iV modell esetében:

1 Amelyik előbb bekövetkezik.

E-AUTÓ MENETBIZTONSÁGI ÁTVIZSGÁLÁS

Menetbiztonsági állapotfelmérés elektromos autókhoz.

Letölthető átvizsgálási lap ezen a linken keresztül elérhető.

Cikkszám Ár

D23BEVCHECK 35 000 Ft

Gyakori kérdések a szervizelésről

Miért igényelnek kevesebb karbantartást az elektromos autók?

Az eddigi motorkonstrukciók számos alkatrészére hajtásuk eltérő módja következtében egyszerűen nincs szükség az elektromos gépkocsikban. Ilyenek a motor bizonyos alkatrészei, például az üzemanyag-, levegő- és olajszűrő, a gyújtógyertyák vagy épp a motor hűtése, de olyan kopó alkatrészek is, mint a tengelykapcsoló vagy a kipufogórendszer. Mivel az elektromos autókban általában olyan háromfázisú, váltakozóáramú szinkronmotorokat alkalmaznak, amelyek nem tartalmaznak kopó csúszóérintkezőket, így maguk a motorok szinte nem igényelnek karbantartást. Mindezeken túl az elektromos autókban sebességváltó sincs, így végső soron az összességében kevesebb alkatrész kisebb karbantartási költségeket is jelent.

Az elektromos autók mely alkatrészeit kell rendszeresen ellenőrizni?

Azon komponensek között, amelyeket az eddigiekhez hasonlóan rendszeresen karban kell tartani, szerepelnek például a fékek. Ezek alkatrészeit ritkábban kell cserélni, mivel az elektromos járművek kevésbé veszik igénybe a fékeket. Ennek egyik oka az úgynevezett rekuperáció, amely során az autó fékezésekor mozgási energia alakul elektromos energiává, s ily módon visszanyerhetővé. A rekuperáció egyfajta motorfékként is szolgál, aminek eredményeképpen csökken a fékrendszer igénybevétele, így nem kopik olyan gyorsan, mint belsőégésű motor esetében. A légkondicionáló berendezést, a kormányzást, a keréktárcsákat és a gumiabroncsokat is ellenőrizni kell, s az inspekciót a belsőégésű motorral hajtott autókéhoz hasonló időközönként kell elvégezni.

Míg egyfelől elmarad a belsőégésű motor néhány hagyományos alkatrésze, másfelől az elektromos autóknál specifikus komponensek kerülnek fel a karbantartási listára. Ilyen például az akkumulátor, amelyet szemrevételezéssel ellenőriznek. Az általános karbantartás részeként egyrészt a töltőcsatlakozást és a kábelcsatlakozásokat, másrészt az akkumulátor állapotát vizsgálják meg alaposan.

Hogyan lehet a lehető legalacsonyabb szinten tartani az elektromos autók alkatrészeinek elhasználódását?

Az elektromos autókba nagyrészt lítiumion-akkumulátort építenek. Ha jól akarja gondozni akkumulátorát, ne hagyja hosszabb időn át 20 százalék alatti töltöttségi szinttel állni autóját. Akárcsak az okostelefonok esetében, amelyeket szintén lítiumion-akkumulátor működtet, töltésének módja az elektromos autókban is nagyban hozzájárul az akkumulátor élettartamához. Ennek következtében előnyösebb a váltakozó áramú töltés, például háztartási elektromos aljzatról, mint a gyorstöltő-állomás egyenáramú töltése. Az elektromos autó legdrágább alkatrésze az akkumulátor, ezért mindenképpen érdemes körültekintően használni.

Tovább kopó alkatrészek, amelyeket az elektromos autók tulajdonosainak is figyelemmel kell kísérniük, a gumiabroncsok. Az elektromos autók induláskor lényegesen nagyobb forgatónyomatékot produkálhatnak, mint sok más jármű. Ha e tekintélyes nyomatékot túl gyakran használják ki, a gumiabroncs mintázati mélységének rovására mehet - vagyis feltétlen érdemes visszafogottan elindulni. A gumiabroncsok szervizelésekor és vásárlásakor szintén figyelembe kell venni az elektromos autók sajátos jellemzőit.

Magam is lekérdezhetem az autóban az esedékes szerviz idejét?

Igen, mert a szervizintervallum-kijelző segít ebben, ami a műszeregység kijelzőjén és az infotainment rendszerben is megtalálható.

Mit kell figyelembe venni a műhely kiválasztásakor?

Az elektromos autók alapvetően minden olyan műhelybe vihetők, amely a gyártó előírásai szerint végzi az ellenőrzést. A nagyfeszültségű rendszeren végzett munkák azonban csak az ilyen irányú képzésben részesült és ennek megfelelően felszerelt műhelyekben végeztethetők. Mielőtt kezdetét venné a járművön végzett munka, a szerelőnek ellenőriznie kell, hogy a nagyfeszültségű rendszer valóban feszültségmentes-e, hogy problémamentesen elvégezhesse a szükséges munkálatokat. Általában is érvényes, hogy aki Škoda márkaszervizt keres fel az esedékes karbantartás elvégzésére, biztos lehet abban, hogy minden szükséges feltétel teljesül.

MOON

Jövőnk hajtóereje

További információk

Egyes márkaszervizeinkbe közvetlenül tud időpontot foglalni. Itt teheti ezt meg:

(Ha itt nem találja partnerét, akkor lentebb kérhet szervizidőpontot!)

Online szervizidőpont

Szüksége van szervizidőpontra, kérdése van?

Töltse ki az alábbi regisztrációs adatlapot és márkakereskedőnk hamarosan felkeresi Önt.

Itt megtalálhatja az Önhöz közeli Škoda márkaszervizeket.

Betöltés...