Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.

Kerékpárosok támogatójaként a Tour de Hongrie-n

Véget ért a 2021-es Magyar körverseny, és a tavalyi hiányérzetet végre újra felváltotta a közös szurkolás izgalma. Végigkísértük a versenyzőket, bepillantottunk a kulisszák mögé, ott voltunk a befutón és együtt tekertünk a legjobbakkal. Mi voltunk az Amatőr szurkolók klubja, mert mind bringások vagyunk, és nem kell profiknak lennünk ahhoz, hogy ezt kifejezzük. Köszönjük, hogy velünk tartottatok! 

Az ide Tour de Hongrie-n 206-an álltak rajthoz, köztük tehetséges magyar versenyzők és világhírű csapatok. A szeszélyes májusi időjárás nem akadályozta meg a résztvevőket, hogy mindent beleadjanak, Valter Attila csodálatos eredményei a Giro-n pedig extra löketet adtak honfitársainak és különleges keretet az eseménynek. Így lett a piros, sárga, zöld és fehér szín mellett fontos része a rózsaszín is a versenynek, amit Olaszországban Valter, itthon pedig a Puskás Aréna viselt. Bukások, izgalmas szökések, verejtékes részhajrák és ünneplés: így zajlott a 42. magyar körverseny.

Felvezető autók és kísérő autók

A felvezető autó minden más résztvevő előtt halad, biztosítva az akadálymentes versenyzést. Idén  a ŠKODA első teljesen elektromos modellje, az ENYAQ tölti be ezt a tisztséget, megkímélve a mögötte haladó versenyzőket a károsanyagok belélegzésétől.

A kísérő autók feladata széles körű: egyrészt a verseny orvosai és a versenyfelügyelők ülnek bennük, másrészt ételt, italt és csere-kerékpárokat szállítanak, és a sajtó munkatársai is így tudják legpontosabban nyomon követni az eseményeket. A neutrál-autók - mint amilyen például az orvosé - minden versenyzőnek segítenek, akinek szüksége van rá, a csapatautók pedig egy-egy együttest támogatnak. Nemcsak orvosi, hanem technikai segítséget is kaphatnak a bajba jutottak a neutrál-autóktól, ha nincs a közelükben saját csapatautó, aki segíteni tud nekik.

Az autók sofőrjei, a rendőri felvezetés, az önkéntesek és a mentők folyamatos rádiós kapcsolatban állnak egymással, így tudnak azonnal reagálni az esetleges balesetekre. Ennek érdekében minden kísérő autó és a felvezető ENYAQ modell is extra felszereltséggel rendelkezik. A kisebb sérüléseket az orvosi autó személyzete menet közben látja el: a sérült kerékpáros egyszerűen az autó mellett teker közben.

A versenyigazgató szerepe pedig igencsak meghatározó: ő indítja el a versenyt, végig figyeli a mezőnyt és ő ad engedélyt arra, hogy a csapatok kísérő autói odagurulhassanak a versenyzőik mellé. Ha szükségesnek látja, lerövidítheti a versenyt, vagy szakaszokat is törölhet.

 

Mindenki nyeregbe!

Még mielőtt elindult volna a Tour, sokan máris rajthoz álltak, hogy megszerezzék a Zöld trikót - na nem az igazit, hanem egy egyedi változatát, amiért amatőr bringások küzdhettek meg. A nyereményjáték során, a profikhoz hasonlóan, öt etapot kellett teljesítenie a résztvevőknek, mely mindegyike a TdH szakaszainak egy-egy kihívását állította eléjük. Rengeteg kilométert hagytak maguk mögött versenyzőink, ahogy az első szakasz 1280 méteres szintemelkedését vagy a harmadik futam 44 km/órás átlagsebességét igyekeztek elérni (ha csak egy pillanatra is).  Szuper visszajelzéseket kaptunk, tudjuk, hogy nem volt könnyű a feladat, de sokan teljesítettétek, büszkék vagyunk rátok! Az öt ajándékcsomagot és a főnyereményt már ki is sorsoltuk.

Korábban már írtunk róla, hogy hogyan    támogatja a ŠKODA a Tour de Hongrie-t, a felvezető és kísérő autók, illetve a zöld mez biztosítása mellett azonban a befutón is részt vett a márka, ahol a We Love Cyclinggal közösen tette színesebbé a zárónapot. Az utolsó etapnak a Hősök tere adott lenyűgöző hátteret, ahol összegyűlhettek a bringázás szerelmesei - így nekünk is itt volt a helyünk. Sátrunknál bárki kipróbálhatta, milyen érzés lehet a kamerák kereszttüzében átszelni a célszalagot, és a versenyen fontos szerepet játszó ENYAQ modellt is szemügyre vehette.

Az eredmények

Ahogy a verseny közben is folyamatosan és közérthetően igyekeztünk tájékoztatni minden érdeklődőt az eseményekről, az eredményekkel sem maradunk adósok.

A sárga trikót az ausztrál Damien Howson nyerte, ő szerezte a legtöbb pontot az összesített versenyen.

A legjobb sprinternek járó zöld mezt a német Phil Bauhaus húzhatta fel.

A piros trikó a legjobb hegyi menő, a lengyel Macej Paterski személyében talált gazdára.

A legjobb magyar versenyzőnek járó fehér mezt pedig Pelikán János érdemelte ki.

Köszönjük, hogy velünk szurkoltatok, gratulálunk minden amatőr és profi résztvevőnek! Jövőre ugyanitt, ugyanekkor!