Az államosítás után
A ŠKODA gyárat 1946-ban államosították és működését, így a személygépkocsik gyártását is az akkori nemzetgazdasági és politikai szemlélet által diktált munkamegosztás keretein belül határozták meg. Az államosítás ellenére is sikerült azonban a SPARTAK, az OCTAVIA és a FELICIA modellek révén a gyár hírnevét és viszonylag jó minőségbeli színvonalat fenntartani, ez azonban sajnos arra nem volt elegendő, hogy a ŠKODA a hatvanas évek végén berobbanó nyugat-európai technológiai fejlődéssel felvegye a versenyt.
1939 - 1945: A Hermann-Göring-Gyárak
A fent említett ŠKODA Autóipari Részvénytársaság beolvadt a német Hermann-Göring cégcsoportba és tevékenységét teljes mértékben a háború kiszolgálására kellett koncentrálnia. Az egyes fegyverkomponensek előállítása mellett, Mlada Boleslavban főként különböző páncélkocsik és vontató járművek gyártása, illetve összeszerelése történt ebben az időszakban.
1930 - A világgazdasági válság után
Ebben az évben ismét önálló autóipari részvénytársasággá lett az autógyártási ágazat a ŠKODA konszernen belül. A világgazdasági válságot követően a "Popular" modell bevezetésével, a cég ismét hatalmas elismerést és üzleti sikert könyvelhetett el.
1925 - Fúzió a Škodával
A 20-as években fúzióra került sor az egyik legjelentősebb ipari partnernek számító céggel annak érdekében, hogy a termelést, mely akkoriban számos személy- és tehergépkocsi, autóbusz, repülőgép motor és agráripari gépek gyártását foglalta magában, ismételten modernizálni lehessen. 1925-ben kötött tehát megállapodást a Laurin&Klement és a ŠKODA, mely értelemszerűen egyben az előbbi márkanév megszűnését is jelentette.
1907 - A részvénytársaság
A gyártás egyre csak növekedett és hamarosan kinőtte magát kis családi vállalkozásból. A cég alapítói ezért 1907-ben arról határoztak, hogy részvénytársaság formájában folytatják működésüket. Fontos szempont volt az is, hogy most már a nemzetközi piacon is meg kellett felelniük, így szükségessé vált a gyár további bővítése és korszerűsítése is.
1905 - Az első autók
A századforduló utáni első próbálkozásokat követően, 1905-ben az autógyártás vált a cég legfontosabb célkitűzésévé. Rögtön az első autó, a "VOITURETTE A" hatalmas sikert aratott és ezzel gyártói a cseh autóipar klasszikusaivá váltak. Ezzel a szakmai elismertséggel és üzleti kiteljesedéssel a "Laurin&Klement" gyár nemzetközi piaci pozíciója is vitathatatlanul megszilárdult, ami az akkoriban felerősödő autóipari versenyben igen nagy jelentőséggel bírt.
1895 - A biciklitől a motorkerékpárig.
Az év Karácsonyát megelőző héten, a gépészmérnök Vaclav Laurin és a könyvkereskedéssel foglalkozó Vaclav Klement biciklik előállítását kezdi meg a csehországi Mlada Boleslav helységben. Tevékenységüket a 19. század végének akkoriban nacionalista irányzatok által átitatott környezetében "Slavia" néven kezdték meg. Néhány évvel később azonban, 1899 -ben, a céget "Laurin&Klement" - re keresztelték át és motorkerékpárok előállításával is foglalkozni kezdtek.
A ŠKODA hagyományai
A ŠKODA, a világ harmadik legrégebbi autógyártójának története rendkívül változatos. Tartson velünk és képzeletbeli időutazásunk során felfedjük a márka fejlődésének igen mozgalmas száz évét, illetve képekkel színesítve számos érdekességgel szolgálunk a ŠKODA hagyományairól.