Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Modellek

Škoda Motorsport

o

HAGYOMÁNYOKRA ÉPÜLŐ SIKER

Start

Az L&K motorkerékpárok hosszú ideig hatással voltak a nemzetközi versenyekre. A 20. század elején a legsikeresebb járművek közé tartoztak. A számos hegyi és klasszikus távolsági versenyeken elért sikerek - mint például a Szentpétervár-Sevastopol 2400 km-es verseny - demonstrálták a Mladá Boleslavban gyártott motorkerékpárok kiemelkedő sebességét és megbízhatóságát. 1905-ben Václav Vondřich L&K gyári versenyző nyerte meg a híres Coupe Internationalt a franciaországi Dourdanban. A cég motorkerékpár-versenyzői történelmének utolsó napjaiban az L&K megnyerte a nem hivatalos motorkerékpár világbajnokságot.

2 kerékről 4 kerékre

Laurin és Klement négy keréken látták gazdasági jövőjüket: az első L&K autó 1905-ben gurult ki a Mladá Boleslav-i üzemből. Ez volt a legendás Voiturette A. Hamarosan versenyeken is debütált a modell, majd Otto Hieronymus és gróf Alexander Kolowrat 1908-ban aratta vele első győzelmét Bécs mellett a legendás Semmering versenyen. Az osztrák alpesi futamon elért öt egymást követő győzelem alapozta meg a márka gazdag versenyzői hagyományát. Amikor Kolwatti gróf 1912-ben elindult a legendás Monte Carlo-i rallin, L&K FCR autóját négyhengeres, 5,5 l-es motor hajtotta 100 lóerővel.

Monte Carlo

Az 1925-ös év az L&K és a Škoda egyesülését jelentette. 1935-ben két 6 hengeres speciális Škoda Rapid Six versenyautó vett részt az 1000 mérföldes csehszlovák versenyen. A Škoda POPULAR modellt 1934-ben mutatták be, ez volt az első, legmodernebb vázszerkezettel rendelkező Škoda jármű. Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman 1936-ban újabb sikert arattak, amikor Škoda POPULAR SPORT kétüléses autójukkal a Monte Carlo Rallyn második helyezést érték el. Ez a siker további lökést adott a hazai sportkocsik versenyében. A Škoda azonnal reagált és bemutatta a Škoda POPULAR SPORT Monte Carlo sportmodellt.

1000 MB

A Škoda a második világháború után folytatta motorkerékpáros tevékenységét. Fontos mérföldkő volt 1950-ben a 24 órás Le Mans versenyen való részvétel. Ezen kívül az 1101-es modellen alapuló nyitott sportkocsik is számos győzelmet arattak a kelet-európai versenyeken. A Škoda Octavia, amelyet 1959-ben vezettek be, a túraautók osztályában sikeresnek bizonyult az 1,3 l alatti kategóriában. 1961-ben nem csak Esko Keinänen és Rainer Eklund finn csapata nyerte meg a Monte Carlo Rally osztályát, hanem összesítésben szenzációs hatodik helyezést értek el. Az 1960-as években a Škoda 1000 MB új fejezetet nyitott. 1964-ben a Škoda hátsó meghajtású, hátsó motoros modellje új technológiai koncepciót valósított meg. A súlyeloszlás és a hajtott tengely megnövekedett teljesítménye motorversenyeken is ideálisnak bizonyult.

Simply Fast

A rally autón kívül az együléses versenyautót (formula autó) Škoda 1000 MB hajtáslánccal szerelték fel. Ez is sikeres modell volt, 1968-ban Miroslav Fousek vezette a kelet-európai Formula 3 bajnokságot. A Škoda 110 R sportkupé volt az alapja a legendás Škoda 130 RS versenyautónak 1975-től. Tiszta versenyautó volt, könnyű és innovatív, a "Kelet Porschéjának" becézték. A Škoda 130 RS volt az egyik legsikeresebb autó a maga idejében, amely még a saját osztályán is túlmutatott. Az 1981-es Európai Touring Cars bajnokságon és az 1977. évi Monte Carlo Rallyn szerzett kettős győzelem az 1,3 l alatti kategóriában igazolta a koncepció kiváló tulajdonságait - Simply Clever és Simply Fast.

Hello WRC!

Az 1999-ben bemutatott Škoda Octavia WRC modellel a gyár első alkalommal került a rally világbajnokság (WRC) legmagasabb szintjére. A Škoda első négykerék-meghajtású versenyautója 300 lóerős turbófeltöltős motorral rendelkezett. Legnagyobb sikerét a világ legnehezebb távolsági rally futamán, a kenyai Safari Rallyn érte el: A német gyári vezető Armin Schwarz és társa, Manfred Hiemer 2001-ben a harmadik helyen végzett.
2009-ben a Škoda Fabia Super 2000 kategóriájában uralta a rally világot. Ez a korábbiakban kategórián belül egyetlen más versenyautónak sem sikerült. A Škoda Fabia Super 2000 világszerte 50 országos és nemzetközi címet nyert, így a Škoda Motorsport történelmének legsikeresebb fejezetét írta.

R5

A Nemzetközi Gépjármű Szövetség (FIA) által hivatalosan 2015. április 12-én regisztrált Škoda Fabia R5 már az első évadban sikeres volt. Ezeket az első győzelmeket azonban a 2016-os győzelmek hamarosan túlszárnyalták: A WRC 2 FIA rally világbajnokságán Esapekka Lappi / Janne Ferm (FIN / FIN) szerezte az első címet márkánknak. A gyár sikere fokozta az ügyfelek érdeklődését, és eddig több mint 240 Škoda Fabia R5 kelt el a világ különböző pontjain működő csapatoknak és importőröknek.