Gyártási jubileum – Elkészült az 500 ezredik harmadik generációs ŠKODA SUPERB
Kvasinyban március 22-én legördült a szerelőszalagról az 500 ezredik
harmadik generációs ŠKODA SUPERB. A ŠKODA zászlóshajója 2015 márciusi
gyártáskezdete óta új korszakba vezette a márkát, SUPERB sorozatával vette ugyanis
kezdetét a cseh autógyártó történetének legnagyobb modelloffenzívája. A csúcsmodell
a korábbiakhoz hasonlóan világszerte népszerű az ügyfelek körében.
Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a
termelés és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "Ma félmillió jó
okunk van a büszkeségre. E gyártási jubileum a ŠKODA SUPERB töretlen népszerűségét
bizonyítja, amelynek dizájn- és műszaki kvalitásaival, illetve verhetetlen
térkínálatával immár négy éve igazoljuk a márka igényességét a középkategóriában.
Az időközben már öt helyszínen készülő SUPERB a középkategória legjobb és
legsikeresebb modelljei közé tartozik, s jelentős szerepet játszik a márka
hosszútávú növekedésében."
Gyártási darabszámai szintén megerősítik a márka zászlóshajójának sikerét. A
2001-ben bemutatott, majd 136 100 példányban készült első generáció utódja
jelentősen megnövelte e volument, s 2008 és 2015 között összesen 618 500 második
generációs SUPERB hagyta el a gyárat. A jelenlegi, azaz harmadik nemzedék 2015
márciusban érkezett, s azóta 500 ezer készült belőle. Mindeddig összesen mintegy
1,25 millió gördült le a ŠKODA csúcsmodelljéből a szerelőszalagokról. 2019-ben a
SUPERB széleskörűen továbbfejlesztve és hálózatról tölthető (plug-in), új
hibridhajtású változattal kezdi meg modellciklusa második felét.
A SUPERB sorozat sikertörténete 1934-ben a ŠKODA 640 SUPERB modellel vette
kezdetét. A típusnév eredete a latin "superbus", aminek jelentése "szép",
"kiemelkedő" vagy "pompás". A SUPERB név azóta a különösen igényes ŠKODA gépkocsik
szinonimája, amit 1949-ig viseltek a márka luxuslimuzinjai.
2001-ben, azaz tíz évvel a márka Volkswagen-csoporthoz csatlakozását követően a
cseh márka ismét elővette a gazdag hagyományokra visszatekintő nevet, amely az új
idők első SUPERB-generációjával a középkategóriába tért vissza. Az OCTAVIA és a
FABIA mellett a márka akkori harmadik modellsorozataként korszerű technikájával és
bőséges térkínálatával győzte meg vásárlóit, s 2001 és 2008 között összesen 136 100
példányban gördült le a szerelőszalagról.
A 2008-as Genfi Autószalonon már a ŠKODA SUPERB második nemzedékének
világpremierjét ünnepelhettük. Az új modell még több hellyel, elegáns megjelenéssel
és a legszínvonalasabb kidolgozási minőséggel csábított, s első ízben szerepelt
összkerékhajtású SUPERB a kínálatban. 2009-ben érkezett a praktikus ŠKODA SUPERB
COMBI.
2015-ben új mércét állított a cseh márka új SUPERB sorozatával, amelynek harmadik
nemzedékének tagjaiból mindössze négy év alatt összesen félmillió készült, közülük
358 200 Kvasiny gyárában. Mindezt négy további helyszín - Aurangabad (India),
Nanking (Kína), Uszt-Kamenogorszk (Kazahsztán) és Tiszasalamon (Ukrajna) -
termelése egészítette ki. A SUPERB ma Európa-szerte a középkategória legsikeresebb
modelljei közé tartozik, s jelentős szerepet játszik a ŠKODA márka hosszútávú
növekedésében.