Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés
Modellek

2019-02-20

Újszerű elrendezésben a műszerfal és a középkonzol

A ŠKODA VISION iV utastér-vázlatrajza kínál betekintést a modulrendszerű elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő, első tisztán elektromos hajtásrendszerű ŠKODA meglepő megoldásaiba. Merőben újszerű a műszerfal és a középkonzol innovatív és felhasználóbarát elrendezése, amit lebegő hatást keltő központi képernyő és új tervezésű, kétküllős kormánykerék egészít ki.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű VISION iV, vagyis a Volkswagen-csoport modulrendszerű elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő első ŠKODA most betekintést kínál meglepő megoldásaiba. Hagyományos középkonzol itt már nem található, a ŠKODA formatervezői így tágas újszerű utastér kialakítására használták ki az új MEB-platform kínálta lehetőségeket. A műszerfal és a középkonzol például egyaránt újszerű elrendezésű. A vezető- és az első utasülés között, a legalsó síkon bőséges rakodóhelyet, míg felette a vezető és az első utas számára egyaránt könnyen elérhető középkonzolt kínál a ŠKODA VISION iV. Itt két mobiltelefon is elhelyezhető, amelyek vezeték nélkül csatlakozhatnak az infotainment- és kezelési rendszerhez, a készülékek emellett induktív úton tölthetők.

A műszerfalat két sík alkotja, amelyek formája és díszvarrása az autó orrkialakításának vonalaira rímel. A középen szabadon álló, nagyméretű monitor szinte lebegni látszik a műszerfal felett, előtte az érintőképernyőt kezelő kéz számára kiformált támaszfelület húzódik. Új tervezésű a kormánykerék is, amely kétküllős kialakításban a megszokott Skoda-embléma helyett már önálló betűkből álló "ŠKODA" feliratot hordoz.

VISION iV tanulmányával a ŠKODA további lépést tesz az elektromos mobilitás felé. Az elkövetkező négy év során a cseh gyártó mintegy kétmilliárd eurót fektet alternatív hajtásrendszerekbe, illetve új mobilitási szolgáltatásokba, s 2022 végéig tíz elektromos hajtásrendszerű modellt tervez bevezetni.

A ŠKODA VISION iV a Genfi Autószalon alkalmával (március 5-17.) tartja világpremierjét.