Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés
Modellek

11.02.2019

2018 óta több, mint 300 töltőpont működik a belső tesztüzem keretében

A ŠKODA AUTO felkészíti magát és környezetét az elektromos mobilitás követelményeinek teljesítésére. 2018-ban a cseh autógyártó 3,4 millió eurót fordított a Mladá Boleslav-i központ belső elektromos infrastruktúrájának bővítésére. A vállalat több, mint 300 belső töltőpontján hajtott végre átfogó teszteket a töltési infrastruktúra és a töltési idő további optimalizálása érdekében. Ezzel a ŠKODA AUTO megteremtette az alapokat a márka elektromos járműveinek 2019-ben induló bevezetéséhez.

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területéért felelős tagja így nyilatkozott: "Az elektromos mobilitásra készülünk teljes erőbedobással. Az elmúlt egy évben a Mladá Boleslav-i üzemünk területén telepített 300 töltőállomásunkon végeztünk teljeskörű teszteket. Jelenleg az ezekből nyert tapasztalatok és következtetések összegzése történik, hogy tovább bővíthessük a töltési infrastruktúrát az üzem területén kívül is. Ezeket a feladatokat pedig a ŠKO-ENERGO vállalattal együttműködésben valósítjuk meg."

A műszaki fejlesztés, a minőségbiztosítás, az értékesítés és a termelés területéért felelős részlegek már nekiláttak, hogy próbára tegyék a ŠKODA Mladá Boleslav-i üzemében található töltési infrastruktúrát. A tavalyi évben a gyártó összesen közel 3,4 millió eurót fordított ennek bővítésére. Ebből 1,65 millió euró a villamosenergia-hálózat korszerűsítését és bővítését célozta, további 1,75 millió eurót pedig a ŠKODA AUTO költött a 300 töltőpont felállítására. Ez több, mint 220 váltóáramú (AC) és több, mint 80 modern egyenáramú (DC) töltőállomásnak felel meg.

Az elkövetkező néhány évben a ŠKODA AUTO terveiben szerepel a töltési infrastruktúra kiterjesztése az üzem kapuin túlra. A ŠKO-ENERGO energiaszolgáltatóval - aki már több, mint 20 éve a ŠKODA AUTO energiaszolgáltató partnere- és a helyi hatóságokkal történő együttműködés segít a cseh autógyártó számára, hogy felkészítse Mladá Boleslavot az elektromos mobilitás kihívásaira és elindítsa az okos várossá válás útján.

2019-ben mutatkoznak be az első, elektromos hajtásrendszerrel szerelt ŠKODA modellek
Az idei évben a ŠKODA AUTO piacra dobja első elektromos hajtású modelljeit. Elsőként a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel szerelt ŠKODA SUPERB érkezik, őt követi majd a ŠKODA CITIGO tisztán elektromos változata. A ŠKODA VISION E tanulmány sorozatgyártásba kerülő változata 2020-ban mutatkozik majd be. A következő 4 évben a ŠKODA AUTO két milliárd eurót fordít az elektromos járművek és az új mobilitási szolgáltatások fejlesztésére a "Stratégia 2025" program keretében. Ez lesz a ŠKODA AUTO történetének eddigi legnagyobb beruházási programja.