Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Path 2@2x

05.08.2021

Erős első félév – Jelentősen növelte működési eredményét és árbevételét a ŠKODA AUTO

A COVID-19 világjárvány jelentette folyamatos kihívások ellenére is több mint ötödével tudta növelni az év első hat hónapjában járműszállításait a ŠKODA AUTO az előző év ugyanezen időszakához képest. Különösen erőteljes növekedés jellemezte az autógyártó kiszállításait Oroszországban (+54,3 százalék), Indiában (+31,2 százalék), Kelet-Európában (+35,0 százalék) és Nyugat-Európában (+30,9 százalék). 2021 első felében a vállalat 35,2 százalékkal, 10,199 milliárd euróra növelte árbevételét az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva, miközben működési eredménye jelentősen, 327,2 százalékkal, 974 millió euróra nőtt ugyanebben az időszakban, immár a járvány előtti 2019-es év ezen mutatóját is meghaladva. Az árbevétel-arányos nyereség ugyancsak különösen magas, 9,6 százalékos szintet ért el az első félév során.

Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "Erős első félévre tekinthetünk vissza, amely során a félvezetőhiány és a koronavírus-világjárvány hatásai ellenére a járvány előtti 2019-es év eredményeit is sikerült felülmúlni. Gratulálok a ŠKODA egész kollektívájának e kiváló csapatteljesítményhez, amellyel kedvező alapot teremtettünk új 'NEXT LEVEL - SKODA STRATEGY 2030' vállalati stratégiánk sikeres megvalósításához."

Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy és az informatika területeiért felelős tagja hozzátette: "Sikeresnek bizonyul hatékonyságnövelő programunk. A szigorú költségszabályzásnak és a további optimalizálási intézkedéseknek köszönhetően - különösen az értékesítés területén - jelentősen növelni tudtuk üzemi eredményünket és árbevételünket az első félév folyamán. 9,6 százalék árbevétel-arányos nyereségével a ŠKODA AUTO hosszú távon is profitábilis, operatív üzleti tevékenysége pedig rendkívül stabil, ezért bizakodóan tekintek a második félév elé. Magasfokú költségfegyelmünket továbbra is fenn kívánjuk tartani."

Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hangsúlyozta: "Az első félévi kiszállítási adatok önmagukért beszélnek: termékoffenzívánk találkozott ügyfeleink ízlésével. A legintenzívebb növekedést Oroszországban és Európában könyvelhettük el. Az ENYAQ iV sikeres bevezetését követően a nemrég felfrissített KODIAQ és FABIA szolgálhat további impulzusokkal a növekedéshez."

A ŠKODA AUTO lendületbe jött a kihívásokkal teli 2020-as év után, s az idei első félév során az előző év azonos időszakához képest árbevétele 35,2 százalékkal, 10,199 milliárd euróra, működési eredménye pedig az előző év megfelelő szakaszához viszonyítva több mint háromszorosára, 974 millió euróra nőtt ugyanezen időszak alatt. Az árbevétel-arányos nyereség ugyancsak különösen magas, 9,6 százalékos értékre adódott, s a márka bő ötödével, 515 300 járműre tudta növelni globális ügyfélkiszállításait.

"NEXT LEVEL - SKODA STRATEGY 2030" stratégiájával - amelynek keretében egyaránt ambiciózus célokat tűzött ki a hosszú távon fenntartható növekedés, az új értékesítési régiók feltárása és a hajtásrendszerek elektromossá alakítása területein - a vállalat sikeresen halad előre az átalakulás évtizedében. A ŠKODA AUTO célja, hogy 2030-ra az öt legnagyobb darabszámban értékesített márka közé lépjen elő Európában, amelynek megvalósítása során a cseh autógyártó a különösen kedvező árfekvésű belépőmodellekre és az erős elektromos modellportfólióra összpontosít. A ŠKODA emellett vezető európai márkává kíván válni Indiában, Oroszországban és Észak-Afrikában, illetve további feladatköröket tervez átvenni a Volkswagen Csoporton belül. Mindezeken túl, a vállalatcsoporttal, valamint politikai és üzleti partnereivel közösen azon is dolgozik, hogy hazája, Csehország, elektromos mobilitási központtá fejlődhessen a meglévő munkahelyek biztosítása, illetve újak létrehozása szolgálatában.