A ŠKODA AUTO a konszern egyetlen olyan gyártósorát hozza létre, amelyen egyaránt készülnek MEB (moduláris elektromos platform) és MQB (moduláris keresztmotoros platform) alapra épülő járművek
A ŠKODA AUTO lezárta a tavaly nyár óta folyamatban lévő egyeztetéseket a
Mladá Boleslav-i fő üzemében létesítendő gyártósorról, amely a MEB platformra épülő
modellek gyártását célozza meg. Ez a feladat magába foglalja az épületet érintő
strukturális átalakításokat illetve a szállítási technológiára és a végső
összeszerelő sorra kiterjedő módosításokat. A beruházás értéke eléri a 32 millió
eurót. Ez a Volkswagen Csoport egyetlen olyan gyártósora, ahol a MEB (moduláris
elektromos platform) és MQB (moduláris keresztmotoros platform) alapra épülő
járművek egymás mellett készülhetnek. Ez azt jelenti, hogy a tisztán elektromos
ŠKODA ENYAQ iV, az OCTAVIA és a kompakt SUV kategóriában szereplő KAROQ modellek
ugyanazon a gyártósoron készülnek a Mladá Boleslav-i üzemben.
Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a gyártás és
logisztika területéért felelős tagja hangsúlyozta: "A ŠKODA ENYAQ iV gyártósorának
átalakítása a Mladá Boleslav-i üzemben az ütemtervnek megfelelően készült el és
lehetővé teszi számunkra, hogy a MEB illetve MQB platformra épülő járműveink
párhuzamosan készülhessenek. Ez egyedülálló koncepció az egész konszernen belül.
Így lehetővé válik, hogy fő üzemünkben naponta 250 és 350 közötti darabot gyártsunk
ENYAQ iV modellünkből, a legteljesebb rugalmasság mellett. Ez azt jelenti, hogy az
aktuális piaci igényre késedelem nélkül tudunk reagálni, biztosítva, hogy a
gyártósor mindvégig teljes kihasználással fusson. Modellkínálatunk új
zászlóshajójának gyártása még az idei évben megkezdődik."
A ŠKODA első, MEB moduláris elektromos platformra épülő modelljének gyártási
előkészületei tavaly nyáron kezdődtek. Azóta például az épület egyes strukturális
elemeit illetve az alkatrészek szállításának technológiáját illetően történtek
módosítások, amelyek a tisztán elektromos járművek és összeszerelt alkatrészeik
súlyának kezelését célozták meg. Ezen kívül - az átalakításnak köszönhetően - a
végső összeszerelést végző sor automatizálása is megtörtént és mostantól része a
nagyfeszültségű akkumulátor is. A ŠKODA AUTO a nehéz akkumulátor csomagok
mozgatásához segédrobotokat is telepített. A cseh autógyártó egy nagyobb
munkaállomást is felállított a head-up kijelzők installációjához.
A ŠKODA AUTO kiemelten koncentrált a gyártósor átalakítása során a biztonsági
tényezőkre, különösképpen az akkumulátor kezelése kapcsán. A vállalat például
átfogó tűzvédelmi intézkedéseket hozott és hőképalkotó kamerákat telepített. Ezek
folyamatosan figyelik a gyárcsarnok hőmérsékletét és bármilyen rendellenes érték
esetén azonnal riasztanak. A mindenre kiterjedő átalakítási munka mellett a
gyártósor a továbbiakban is használható más típusú hajtáslánccal üzemelő modellek
gyártására. Így a jövőben az ENYAQ iV, az OCTAVIA és a KAROQ modellek maximális
rugalmasság mellett készülhetnek egyazon gyártósoron. Ezzel Európában az ENYAQ iV
lesz az egyetlen olyan, MEB platformra épülő jármű a Volkswagen Csoport
kínálatában, amely Németországon kívül készül.
A ŠKODA AUTO következetesen folytatja modellkínálatának elektrifikációját
A ŠKODA AUTO Prágában leplezte le az ENYAQ modellt, ezzel is óriási lépést téve
elektromobilitási stratégiájának megvalósítása felé. Az új SUV a márka első tisztán
elektromos modellje, amelyet teljesen az alapoktól terveztek. A tisztán elektromos
ŠKODA CITIGOe iV 2019. év vége óta készül Szlovákiában, a pozsonyi üzem
gyártósorán. Ezen kívül a cseh autógyártó Kvasiny-i üzemében készül a SUPERB iV
hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell. És nem csupán a ŠKODA az egyetlen
olyan vállalat, aki a márka központi üzemében, Mladá Boleslav-ban készülő
nagyfeszültségű akkumulátorokat használja. Ezek ugyanis helyet kapnak olyan,
részben elektromos erőátvitellel rendelkező, MQB platformra épült modellekben is,
amelyeket a konszern többi márkája gyárt. A ŠKODA AUTO különös figyelmet fordít
arra, hogy átfogó és célzott módon készítse fel munkatársait és gyakornokait
illetve a beszállítók dolgozóit az elektromobilitás által támasztott igényekre.
Napjainkig közel 20 000 dolgozó végezte el sikeresen a vállalat speciális képzési
programjait.