Számos újítást hoz a 2021-es modellév a ŠKODA modellpalettáján
Új kormánykerekek, még gazdaságosabb motorok és további vezetői
segédrendszerek: immár a 2021-es modellévbe lép a nyáron a ŠKODA, számos újdonságot
tartogatva modellpalettáján. A ŠKODA OCTAVIA sorozatból már ismert, új
kezelőgombokkal és görgetőkerekekkel kialakított, új két- vagy háromküllős
kormánykerekek most a ŠKODA minden további modellcsaládjában megjelennek, a FABIA
és a SUPERB közötti modellsorozatok belsőégésű erőforrásai pedig az év végére már
az Euro 6d kipufogógáz-szabványra állnak át, miközben néhány aggregát teljesítménye
is nő. A SUPERB, a KODIAQ és a KAROQ kínálatában további vezetői segédrendszerek
jelennek meg, míg a SCALA és KAMIQ kompaktmodelleket igényes részletmegoldások
finomítják tovább.
A legszembetűnőbb változást a 2021-es modellév ŠKODA sorozatain az
átdolgozott kormánykerekek képviselik, amelyek az új ŠKODA OCTAVIA modellekben
mutatkoztak be, s most a márka minden további modellcsaládjában megjelennek.
Felszereltségi szinttől és extrafelszerelés-csomagtól függően kétküllős változatban
vagy háromküllős sportkormány-kivitelben készülnek. DSG sebességváltó kezeléséhez
pedig kapcsolóbillentyűkkel egészül ki. A multifunkciós változatokon új gombok és
görgetőkerekek segítik a könnyebb kezelhetőséget.
Megnövelt teljesítményű csúcsmotorok a ŠKODA SUPERB számára
A
ŠKODA zászlóshajója, a SUPERB mindkét csúcsmotorja megnövelt teljesítményszinttel
érkezik az új modellévre, mégpedig egyaránt kisebb üzemanyag-fogyasztás és
károsanyag-kibocsátás mellett. Az új EVO-generációhoz tartozó 2.0 TDI csúcsdízel az
eddigi 190 LE (140 kW) helyett a jövőben már 200 lóerőt (147 kW) produkál, az
AdBlue® adalékanyagot a két, egymás mögött elrendezett katalizátor elé célzottan
befecskendező, úgynevezett Twindosing-eljárás jellemezte, továbbfejlesztett SCR
kipufogógáz-utánkezelés eredményeképpen pedig akár 80 százalékkal is csökkenhet a
nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátása. A 2.0 TSI csúcs-benzinmotor teljesítménye 8
lóerővel (6 kW) 280 lóerőre (206 kW) nő. Mindkét erőforrás teljesíti az Euro 6d
kipufogógáz-szabvány előírásait, amelyekre a modellévváltással a többi motor is
átáll. A konnektorról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV
után már a SUPERB összes további motorváltozatához is elérhető lesz a
környezetfigyelő rendszer (Area View System), amely parkoláskor és egyéb
manőverezéskor négy kamera által előállított 360 fokos képpel kínál áttekintést az
autó közvetlen környezetéről. Ugyancsak újdonság lesz minden SUPERB
modellválasztékában a vontatmány-asszisztens (Trailer Assist).
Előretekintő adaptív sebességszabályzás a ŠKODA KODIAQ
számára
A KODIAQ vezetői segédrendszereinek palettája az adaptív
tempomat prediktív funkció (Predictive Cruise Control) technikájával bővül a
2021-es modellévre. Az adaptív sebességszabályzás ezen extrafelszerelésként
rendelhető változata az első szélvédő mögé épített kamera képei, illetve a
navigációs rendszer adatai alapján ismeri fel időben a sebességkorlátozásokat és a
kanyarokat, majd automatikusan ennek megfelelően alakítja a sebességet. Az
ugyancsak extrafelszerelésként kínált kulcsnélküli nyitás rendszere (KESSY) már
minden ajtóra kiterjed. A KODIAQ SPORTLINE kívánságra klimatizálható sportülésekkel
és meghosszabbítható ülőpárnákkal kínált bőrkárpitozással is kapható. A KODIAQ
esetében 190 lóerőről (140 kW) szintén 200 lóerőre (147 kW) nő a 2.0 TDI erőforrás
teljesítménye, s akárcsak ez a motor, a hétfokozatú DSG sebességváltóhoz
csatlakozó, 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI aggregát is megfelel az Euro 6d
kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az utóbbival megegyező teljesítményű 1.5 TSI
motor szintén az Euro 6d határértékekre áll át, manuális sebességváltóval szerelt
kivitelében pedig új generációs hatfokozatú váltóművel egészül ki.
Új dízel belépőmotor a ŠKODA KAROQ palettáján
A ŠKODA KAROQ a
2021-es modellévben már háromzónás Climatronic légkondicionáló berendezéssel is
rendelhető lesz, s akárcsak a KODIAQ, a környezetfigyelő rendszerrel (Area View
System) és a vontatmány-asszisztenssel (Trailer Assist) is felszerelhető lesz. Az
eddigi 115 lóerős (85 kW) 1.6 TDI dízel belépőmotort az Euro 6d
kipufogógáz-szabványra való átállás keretében az új EVO generáció ugyanilyen
teljesítményű 2.0 TDI tagjával váltja fel a ŠKODA, amely SCR katalizátora éppúgy a
Twindosing-eljárást alkalmazza, mint a 150 LE (110 kW) teljesítményű 2.0 TDI
variáns. Ez utóbbi erőforrás továbbra is elérhető lesz összkerékhajtással és DSG
sebességváltóval vagy elsőkerékhajtással és a manuális váltóval. Az 1.0 TSI
benzinüzemű belépőmotor teljesítménye a jövőben 110 lóerő (81 kW) lesz.
Finomítások a ŠKODA SCALA és KAMIQ modelleken
A nagysikerű
kompaktmodellek, a SCALA és a KAMIQ motorjait is az Euro 6d kipufogógáz-szabványra
állítják át a 2021-es modellévre, emellett igényes részletmegoldásaik gondoskodnak
további finomításokról. Újdonság a 17 col peremátmérőjű, ezüstszínű,
extrafelszerelésként rendelhető "Propus" könnyűfém keréktárcsa és újabb "Simply
Clever" megoldásként - például kabát elhelyezésére - a csomagtérroló alatti
multifunkciós zseb. Az extrafelszerelésként kínált kulcsnélküli nyitás rendszerének
(KESSY) rádióhullámú jelei a korábbi 15 perc helyett már öt perc után leállnak, ha
a kulcs nincs mozgásban. A KAMIQ kínálata az új SCOUTLINE változattal bővül, a
SCALA pedig egy új Red & Grey felszereltségi csomaggal is kapható lesz, amely
az Ambition és a Style felszereltségi szinten - a SCALA G-TEC kivételével - egyebek
mellett az üveg csomagtérajtó borítást is magába foglalja, valamint a hűtőrács
kerete és a külső visszapillantó tükrök borítása pedig sportos feket színű lesz. A
felszereltséghez járó 17 col peremátmérőjű "Propus Aero" - keréktárcsa kívánságra
18 colos "Vega Aero" vagy "Blade" - könnyűfém keréktárcsára lesz cserélhető. A Red
& Grey csomag csak bizonyos külső színekkel lesz kombinálható, továbbá markáns
vörös-szürke dekorfólia is jár majd hozzá. Minden SCALA és KAMIQ modell immár
aktívszén-utastér-légszűrővel lesz felszerelve, amely az allergén anyagokat is
eltávolítja a levegőből. A földgázüzemű, 90 lóerős (66 kW) G-TEC változatok szintén
Euro 6d minősítéssel rendelkeznek. Az 1.5 TSI erőforrás teljesítménye 150 LE (110
kW), az 1.0 TSI pedig 110 LE (81 kW) teljesítményszinten áll rendelkezésre.
Motoradaptáció és új keréktárcsák a ŠKODA FABIA számára
A
FABIA kínálatában a 95 lóerős (70 kW) 1.0 TSI az év második felére már megfelel az
Euro 6d kipufogógáz-szabványnak, s a háromhengeres, közvetlen befecskendezésű
erőforrás ezután az alapkivitel ötfokozatú manuális sebességváltója mellett
hétfokozatú DSG váltóművel is kapható lesz., a könnyűfém keréktárcsák választékát a
16 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú "Vigo" és a 17 colos fekete, polírozott
"Blade" egészíti ki. Akárcsak a SCALA és a KAMIQ, a FABIA család összes tagja is
aktívszén-allergén utastér-légszűrővel készül és az extrafelszerelésként
rendelhető, kulcsnélküli nyitás rendszer (KESSY) új változatával is szolgál,
amelynek rádióhullámú jelei már öt perc után leállnak, ha a kulcs nincs mozgásban.
Az infotainment területére 6,5 col képátlójú érintőképernyővel és már
alapkivitelben DAB-vétellel a Swing rendszer kínál belépési lehetőséget a ŠKODA
FABIA európai piacokra készült modelljeiben.