Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
A lehető legjobb weboldal élmény érdekében
Ez a weboldal cookiekat használ a lehető legjobb felhasználói élmény érdekében. A webhely további használatával elfogadja a cookiek (alapvető cookiek) használatát. A hozzájáruláson alapuló cookiek (analitikus cookiek, funkcionális cookiek, személyre szabott tartalom cookiek) csak aktiválásuk után kerülnek használatra. Ha hozzájárul a cookiek használatához, az azonosító adatokat partnereink (cookie-szolgáltatók és IT-szolgáltatók) dolgozzák fel. A weboldalért és a cookiek ért a Porsche Hungaria Kft. a felelős. További információ a használt cookiekról és azok kikapcsolásáról az
Minden cookie aktiválása
Modellek

G-TEC ALTERNATÍV HAJTÁS

FÖLDGÁZHAJTÁS A ŠKODA G-TEC MODELLEKBEN

A tisztább égésfolyamat és a nagyobb energiatartalom a sűrített földgáz (CNG) két fő előnye a benzinhez és a gázolajhoz képest, miközben a megfelelő töltőállomásokon a hagyományos üzemanyagokhoz hasonlóan könnyen és gyorsan utántölhető. 

Az üzemanyagköltségek jelentős csökkenése

 

 

 A sűrített földgáz (CNG) a benzinhez és a dízelolajhoz viszonyított magasabb energiatartalmának, illetve ezzel egyidejűleg kedvezőbb árának köszönhetően itt jóval alacsonyabbra adódik az adott távra számított üzemanyagköltség. Németországban, a ŠKODA legnagyobb európai piacán, a dízeljárművekhez képest mintegy 40, a benzinmotorokkal szemben pedig már akár 50 százalék is lehet az árelőny.

 

Nagyobb CNG-tartályok gondoskodnak a megnövelt hatótávról

 

A ŠKODA SCALA és KAMIQ, valamint az új generációs OCTAVIA jövőbeli G-TEC verzióinak koncepciója nagyobb CNG-tartályokkal, nagyobb hatótávokat tesz lehetővé, így a hosszabb távok is túlnyomórészt a környezetkímélő és költségtakarékos földgáz-üzemmódban tehetők meg. Emellett kilenc literes kiegészítő benzintartályok biztosítják a CNG-töltőállomások nélküli régiókban is a zavartalan mobilitást. A ŠKODA AUTO a fejlesztés során mindvégig nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy e modelljei szinte kizárólag földgázzal üzemelhessenek.

 

 

Kifejezetten CNG-üzemre átdolgozott G-TEC motorok

 

Az 1.0 G-TEC erőforrás az alapmotorétól eltérő szívó- és kipufogóoldali bütyökprofilokat, átdolgozott hengerfejet, új szívócsatornát, valamint speciális CNG-fúvókákat és magas fokon hőálló kipufogószelepeket kapott. A gáznyomást elektronikus szabályzórendszer redukálja két fokozatban: először a tartályokban mechanikus fojtással 200-ról mintegy 20 barra, majd a második lépcsőben mágnesszelep segítségével az alacsonynyomású rendszer 9 és 5 bar közötti abszolút üzemi nyomására. 

KAMIQ G-TEC

 A SCALA G-TEC és a KAMIQ G-TEC 1,0 literes TSI-erőforrása 66 kilowattot (90 LE) produkál.

SCALA G-TEC

Három CNG-tartályuk összesen 13,8 kilogramm befogadóképességű, földgáz-üzemmódban egyaránt mintegy 410 kilométer hatótávot biztosítva számukra.

CNG-üzemben már természetes földgáz használatakor is 25 százalékkal csökken a szén-dioxid-kibocsátás a hagyományos benzinmotorokhoz viszonyítva. 20 százalékos bio-CNG  mellett már akár 35-40 százalékkal kedvezőbb a szén-dioxid-mérleg, növényi maradványokból és biológiai hulladékokból származó, még magasabb bio-CNG-hányad esetén pedig akár 90 százalék is lehet a javulás. Utóbbi annyit jelent, hogy ez esetben már csaknem klímasemlegesen közlekedhetünk. 

 

 

 

A ŠKODA SCALA G-TEC modellek WLTP szerint mért fogyasztása: 5,5-5,5 l/100km, CO2 kibocsátása: 98-98 g/km 

A ŠKODA KAMIQ G-TEC modellek WLTP szerint mért fogyasztása: 5,6-5,6 l/100km, CO2 kibocsátása: 101-101 g/km 

 

A megadott értékek a típusjóváhagyás során rögzített, gyári felszereltséggel kerültek megállapításra, és a hirdetés feladásának időpontjában érvényesek.  

2017. szeptember 1-jétől bizonyos új járművek típusjóváhagyása a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó, Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljárás (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, WLTP) alapján történik, amely egy új, reálisabb vizsgálati eljárás az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás mérésére. 2018. szeptember 1-jétől a WLTP teljes mértékben felváltja az Új Európai Menetciklust (NEDC). A reálisabb vizsgálati körülmények miatt a WLTP keretében mért üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás sok esetben magasabb az NEDC-ben mért értékeknél. Az NEDC alatt feltüntetett értékek a WLTP alapján kerültek meghatározásra, és az összehasonlíthatóság érdekében illetve a jogszabályi előírásoknak megfelelően az NEDC-re lettek visszaszámítva.

A nevezett értékek nem egyes járművekre vonatkoznak, nem részei a tájékoztatónak, hanem a különböző járműtípusok összehasonlítására szolgálnak, a 715/2007/EK rendelet jelenleg érvényes előírásainak megfelelően. Ezen értékeket egyes többletfelszereltségek, tartozékok, valamint a vezetői szokások és egyéb, nem technikai jellegű tényezők (pl. környezeti feltételek) is befolyásolják. Az új személygépkocsi fajlagos üzemanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatai megtalálhatóak az üzemanyag-gazdaságossági ismertetőben, amely ingyenesen hozzáférhető minden eladási helyen és a fogyasztóvédelmi hatóságnál.