A legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a ŠKODA KAMIQ az Euro NCAP teszteken
A ŠKODA KAMIQ a lehető legjobb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a
független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme;
Euro NCAP) tesztjein, ezzel a márka első nagyvárosi SUV-modellje (City-SUV) is
kategóriája egyik legbiztonságosabb járművének számít. Különösen jól teljesített a
KAMIQ a felnőtt utasok, illetve kerékpárosok védelme terén.
Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés
területéért felelős tagja kiemelte: "Járműveink aktív és a passzív biztonsága a
legmagasabb prioritást élvezik nálunk. A tény, hogy a KAMIQ révén legújabb
modellünk is az Euro NCAP tesztek legmagasabb, ötcsillagos minősítésével
rendelkezik, egyértelműen jelzi autóink biztonsága tekintetében megfogalmazott
magas igényeinket, egyben e területen folytatott sikeres fejlesztőmunkánk újabb
igazolása."
A ŠKODA KAMIQ sikeresen teljesítette az EURO NCAP széleskörű törés- és biztonsági
tesztjeit, amit a legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel ismertek el. A ŠKODA
modellpalettájának legfiatalabb tagja mindenekelőtt a felnőtt utasok és a
kerékpárosok biztonsága tekintetében lepte meg kellemesen a tesztelőket, s a
nagyvárosi SUV-modell a felnőtt bennülők védelme terén az elérhető pontok 96
százalékát begyűjtötte, ami az egyik legjobb eredmény az Euro NCAP története során.
A kerékpárosok védelme terén - jelentős mértékben az előrelátó gyalogos- és
kerékpárosvédelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection), illetve városi
vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) kiegészített és az alapfelszereltséghez
tartozó első radarasszisztensnek (Front Assist) köszönhetően - a KAMIQ a teljes
lehetséges pontszámot megszerezte.
A KAMIQ akár kilenc légzsákkal is óvhatja utasait baleset során, köztük
extrafelszerelésként vezetőoldali térdlégzsákkal, illetve hátsó oldallégzsákokkal.
A biztonsági felszereltségi kínálat része továbbá a másodlagos ütközésvédelem
(Multi-Collision Brake), az opcionális proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist),
valamint a hátsó ülésen, illetve az első utasülésen az ISOFIX és felső hevederes
(Top Tether) rögzítési pontok, így a legfiatalabb utasok optimális védelme is
mindenkor biztosított. Mindemellett az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását
segítő asszisztensrendszer (Lane Assist) is a ŠKODA KAMIQ alapfelszereltségéhez
tartozik, extrafelszerelésként pedig a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó
tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető Side Assist technikája is
rendelkezésre áll. E vezetői segédrendszerek hatékonyságáért a KAMIQ 3,5 pontot
szerzett a maximális négyből.
Akárcsak az ugyancsak öt csillaggal minősített ŠKODA SCALA kompaktmodell, a ŠKODA
KAMIQ is a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjának műszaki alapjaira épül és a
legkorszerűbb biztonsági, illetve vezetői segédrendszereket kínálja. Magas
színvonalú passzív biztonságról gondoskodik a City-SUV-modell számára egyebek
mellett nagyvonalúan méretezett deformációs zónákkal és rendkívül merev
utascellával kialakított, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezete, amelyben
közel 80 százalékban nagyszilárdságú, illetve különlegesen edzett acélfajtákat
alkalmaztak a ŠKODA tervezői.
Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro
NCAP) 1997-ben alapították, és tagjai közt jelenleg nyolc európai országból
szerepelnek közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítóegyesületek és
kutatóintézetek. A konzorcium - amelynek székhelye a belgiumi Leuven városa -
aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, és azok aktív és passzív
biztonságát értékeli. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbakká váltak, és
napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a
töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések,
illetve a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített
értékelésben.