Gyakran ismételt kérdések

Hogyan deríthetem ki, hogy a gépjárművem érintett-e?

Valamennyi érintett ügyfelet a hatóságokkal 2016 tavaszán egyeztetett levélben értesítettünk arról, hogy gépjárművének szoftverét frissíteni kell. Mihelyt a modell tekintetében jóváhagyásra került és elérhetővé vált a szükséges műszaki intézkedés, az ügyfeleket egy második levélben megkértük, hogy foglaltassanak időpontot a választásuk szerinti márkaszervizben.

Ezenfelül, 2015 októbere óta valamennyi európai ügyfél az interneten, illetve márkakereskedője vagy szervizpartnere révén is ellenőrizni tudja, hogy gépjárműve érintett-e. Az adatbázis az összes érintett kibocsátási előírást tartalmazza. A Csoport egyéb márkái is vonatkozó információkat nyújtanak honlapjaikon.

A benzinmotorokat a nitrogén-oxid kérdése nem érinti, mert a dízel- és benzinmotorok működése és kipufogógáz-kezelési rendszere teljes mértékben eltér egymástól.

A nitrogén-oxid kérdése nem érint egyetlen jelenleg nyilvántartásba vétel alatt lévő ŠKODA gépjárművet sem.

A gépjárművem érintett. Vezethetem ettől még?

Igen. A kibocsátási ügy a tesztkörülmények alatt a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátási jellemzőit érinti. A NOx-kibocsátási ügy nem változtat azon a tényen, hogy gépjárműve továbbra is biztonságos és közlekedésre alkalmas. Semmi nem utal arra, hogy az érintett EA189 jelzésű dízelmotorral hajtott gépjárművek a NOx-kibocsátási ügy eredményeképpen kockázatot jelentenének az egészségre vagy a biztonságra.

A gépjárművem érintett. Fizetnem kell majd a javításért?

Nem, Önnek semmilyen költséget nem kell viselnie a szükséges műszaki intézkedések végrehajtásáért.

A ŠKODA minden tőle telhetőt meg fog tenni a nehézségek minimálisra csökkentése érdekében. A ŠKODA a beavatkozást bármilyen tervezett szervizeléssel egybekötve el tudja végezni (bár azt javasoljuk, hogy amint elérhető az Ön gépjárműve számára, foglaltasson időpontot az intézkedés elvégzésére). Az intézkedést bármelyik hivatalos ŠKODA szervizpartnernél el tudja végeztetni.

Milyen jellegű műszaki javítást eszközölnek a gépjárművön?

Az érintett motorváltozatok többségénél a műszaki intézkedés olyan szoftverfrissítést jelent, amely révén a dízelmotor égési folyamatának folyamatos fejlesztésében az utóbbi években elért eredmények (pl. tökéletesített befecskendezési rendszer) javítják a motorvezérlést. Az intézkedés mintegy félóra tiszta munkaidőt vesz igénybe.

Csupán az 1,6 literes motorok esetében szükséges az úgynevezett áramlásátalakító beszerelése. A műszaki beavatkozás végrehajtása egy óránál kevesebb időt vesz igénybe.

Mely paramétereket állítja be a szoftver?

Az első intézkedés, amely nagyobb teret enged a NOx-kibocsátások csökkentésének, egy utóbefecskedező beépítése a befecskendező rendszerbe (úgynevezett osztott csatorna). Ez az utóbefecskedező a fő befecskendezés üzemanyag-mennyiségének egy részét használja fel, azaz nem gyakorol hátrányos hatást az üzemanyag-fogyasztásra. Az utóbefecskendezés röviddel a fő befecskendezés után történik, ezáltal forgatónyomatékot generál és oxidálja az égés közben közvetlenül az égéstérben keletkezett kormot.

Második intézkedésként a dízeltechnológia fejlődése lehetővé teszi számunkra, hogy az üzemanyagot nagyobb nyomáson és állandó arányban fecskendezzük be. A megnövelt befecskendezési nyomás az üzemanyagot nagyobb hatásfokkal porlasztja, és így a művelet elejétől fogva alacsonyabb koromszint érhető el az égés során.

Érinti-e az EU6 dízelmotorokat a NOx-kibocsátások tesztmérésének ügye?

Nem, az EU6 dízelmotorokat nem érinti a NOx-kibocsátások ügye.

A Volkswagen Csoport által az Európai Unióban kínált és az EU6 vagy EU5 kibocsátási előírásoknak megfelelően jóváhagyott EA288 dízelmotorokkal hajtott gépjárművek nem igénylik a szoftver eltávolítását vagy cseréjét. Ezt a hatóságok is megerősítették.

Károsíthatja-e a frissítés a gépjárművemet?

Nem, a frissítés nem károsíthatja a gépjárművét.

Köteles vagyok elvégeztetni a beavatkozást az érintett gépjárművemen (néhány ügyvédi iroda azt tanácsolja, hogy utasítsam vissza)? Mik a következményei, ha nem végeztetem el?

Kérjük, vegye figyelembe, hogy azokban az országokban, ahol az illetékes hatóságok a visszahívást kötelezővé tették a fogyasztók számára, ha a fogyasztó bizonyos időkereten belül nem hajlandó részt venni az előírt visszahívásban, az illetékes állami hatóságok büntetést szabhatnak ki rá, például kivonhatják a forgalomból az érintett gépjárművet.

A visszahívás műszaki intézkedéseit elvégezhetik-e független autószerelők?

A szervizkampány teljesen ingyenes az ügyfelek számára. Erre alapozva és tekintettel arra, hogy a Volkswagen AG köteles beszámolni az állami hatóságok felé a szervizkampány megfelelő végrehajtásáról, a beavatkozást a ŠKODA által engedélyezett szervizhálózatban végzik el a jogi követelményekkel összhangban. Az egyes piacok továbbra is tanulmányoznak kiegészítő megoldásokat, például az egyéb partnerekkel való együttműködést vagy a nagyobb volumenű és flottaügyfelek számára kiépítendő "mobil megoldásokat".

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés