A VISION E tanulmányautóval bepillantást nyújt a ŠKODA márka a jövőbeli elektromos hajtású modelljeinek formavilágába.

 

 

Harmonikus méretek, letisztult formák, merész körvonalak és kristályos tulajdonságok kombinációja alkotja a VISION E dizájnját.

 

                                         Érzelem dús dizájn nyelv jellemzi a tanulmányautót, melyet a cseh kristályművészet ihletett.

 

A hatalmas üvegfelületeknek köszönhetően a VISION E beltere világos és könnyen áttekinthető. A horizontális vonalvezetés következetes használata a belső tér letisztult, világos tagolását és tágas kialakítását hangsúlyozza.

 

A hagyományos járműadatok megjelenítésére szolgáló vezetőoldali kijelző mellett a ŠKODA VISION E további képernyőkkel szolgál az utasok számára is. A műszerfal közepén található a központi érintőképernyős kijelző, amelynek segítségével a vezető és mellette helyet foglaló utas a ŠKODA Connect minden lényeges funkcióját és szolgáltatását láthatja és vezérelheti.

 

A négy független, kagyló formájú ülés az újszerűség jegyében innovatív háttámla megoldással került kialakításra. A 20 fokkal elforgatható üléseket kissé megemelték, ezzel is biztosítva a jó kilátást. A ŠKODA VISION E igazán nagyvonalú térérzetét tovább erősíti az első és a hátsó részeken egyaránt hiányzó központi alagút.

 

A 4.645 mm hosszú, 1.917 mm széles és 1.550 mm magas ŠKODA VISION E tengelytávja 2.850 mm, mely magabiztos megjelenést ad az úton.

 

Hajtásrendszere 225 kW teljesítményű, végsebessége 180 km/h, hatékony lítium-ion akkumulátora 500 km-es menetteljesítményt tesz lehetővé. A ŠKODA VISION E kerekeit két elektromos motor hajtja, az első és a hátsó kerekeket hajtó motorok nagy stabilitást és biztonságot adnak az autónak.

 

Az ajtók nyitásakor az ülések kifordulnak, ezzel is megkönnyítve az autóba történő be és kiszállást. Miután az ellentétesen nyíló ajtók elektromosan záródnak, az ülések visszatérnek eredeti pozíciójukba. Az egyes ajtók belsejében integrált mobil box áll rendelkezésre, ahol az okostelefonok indukciós töltése mellett lehetőség nyílik azok személyes beállításainak, adatainak és információinak az utasok egyéni képernyőire történő továbbítására.

 

 

A hatalmas csomagtér ajtó alatt a ŠKODA védjegyeként szolgáló óriási hely áll rendelkezésre a csomagok számára. Az első ülések akár fekvő pozícióba is dönthetők, a maximális térkihasználást és az elérhető legnagyobb kényelmet ekkor a felemelkedő kormánykerék biztosítja.

 

 

A SUV modelleknél megszokott magas üléspozíció és nagy belső tér dinamikus vonalakkal, az enyhén lefelé futó tetővonallal egy coupé hatását keltik.

 

A jövő autója

 

A VISION E modell révén a ŠKODA betekintést ad az önvezető autókkal kapcsolatos közeljövőben várható megoldásokra is.

A legutóbbi kutatások szerint 2030-ban az üzemben lévő autók    30%-a lehet teljesen önvezető.

A ŠKODA VISION E tanulmányautó ennek 3. szintjét hozza el: önállóan tud közlekedési dugóban haladni, átveszi a vezetést az autópályán, sávot tart illetve előzést hajt végre, önállóan megkeresi a szabad parkolóhelyet, ahová önállóan parkol be, és önállóan hajt ki a parkolóból.

 

 

 

A nagyteljesítményű lithium-ion akkumulátorok és az optimális energia visszanyerés lehetővé teszi az 500 kilóméteres hatótávolságot.

 

 

Különböző érzékelők és számos kamera folyamatosan figyelemmel kíséri a forgalmi helyzetet.

 

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés