A ŠKODA 2015-ben: rekordértékek a pénzügyi eredmény és a kiszállítás tekintetében

2016-03-17

-    Rekord: sorozatban második éve, hogy a ŠKODA átlépte az 1 milliós értékesítést világszerte, összesen 1 055 500 kiszállítást teljesítve (2014: 1 037 200 darab; +1,8 százalék)
-    Árbevétel: 12,5 milliárd euróval (+6,2 %) új csúcsot ért el a márka
-    Működési eredmény: 915 millió euró (+12 százalék)
-    A márka legnagyobb piacán, Kínában 281 700 járművel új kiszállítási rekordot állított fel a márka
-    Sikeres évkezdet: 170 300 kiszállítást regisztrált a cseh autógyártó február végéig
-    Jövő: a ŠKODA elindítja SUV kampányát

A 2015-ös évben a ŠKODA mind pénzügyi eredmények, mind világszintű kiszállítások tekintetében új rekordot állított fel. Az ügyfeleknek átadott autók száma 1,8 százalékkal 1 055 500 darabra emelkedett (2014: 1 037 200 darab). Új csúcsot ért el a márka árbevétel szempontjából is, az előző évi 11,8 milliárd eurót 6,2 százalékkal meghaladva 12,5 milliárd euróra növelve azt. A márka működési eredménye 12 százalékkal 915 millió euróra emelkedett (2014: 817 millió euró). A cseh autógyártó a 2016-os évben további növekedésre számít, a növekedés motorjaként pedig a ŠKODA jövőbeli SUV modelljeinek szán kiemelt szerepet.

"2015 kitűnő év volt a ŠKODA számára. Kihívásokkal teli piaci körülmények között a vállalatnak sikerült a teljes pénzügyi év alatt növekedési pályán maradni és újabb rekord eredmény elérni a kiszállítások, az árbevétel és a működési eredmény tekintetében is." - nyilatkozta a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke, Bernhard Maier. "Ez jelzi, hogy a ŠKODA egy új teljesítményszintre érkezett, sikerünk pedig fenntartható." A jelenlegi pénzügyi évre vonatkozóan Maier hozzátette: "Az autóipar egésze óriási kihívások előtt áll. Ebben a működési környezetben a ŠKODA 2016-ban továbbra is folytatni kívánja a növekedést, ezzel párhuzamosan pedig a Stratégia 2025-ben foglaltaknak megfelelően a márka jövőjét biztosító befektetéseket kíván eszközölni. Ezek a befektetések kiemelten érintik az alternatív autógyártási koncepciókat, az ügyfelek számára új lehetőségeket kínáló, egyedi mobilitási alternatívákat és az azokhoz kapcsolódó digitalizációt valamint SUV kínálatunk bővülését." A ŠKODA - több más modell mellett - például idén ősszel dobja piacra új, nagyméretű SUV modelljét, amellyel a márka pozícióját kívánja ebben a kiemelt járműkategóriában erősíteni.

A ŠKODA 2015-ben új csúcsot állított fel árbevétel és működési eredmény tekintetében is. Árbevétele 6,2 százalékkal haladta meg a korábbi 11,8 milliárd eurós rekordértéket és érte el a 12,5 milliárd eurót. Működési eredménye 12 százalékkal 915 millió euróra emelkedett (2014: 817 millió euró), ami az árbevétel 7,3 százalékát tette ki (2014: 7,0 százalék).

"A nyereséges növekedéshez elengedhetetlen volt a kiszállítási darabszámok emelkedése, az értékesített modellváltozatok kedvezőbb összetétele és az anyagköltségek optimalizálása." - emelte ki Winfried Krause, a ŠKODA igazgatótanácsának pénzügyekért felelős tagja. Az adózás előtti eredmény 9,2 százalékkal 846 millió euróra növekedett (2014: 775 millió euró). Az adózás utáni eredmény 2015-ben elérte a 708 millió eurót (2014: 665 millió euró), ami 6,5 százalékos bővülés az előző évhez képest. A beruházások 2015-ben összesen 591 millió eurót tettek ki (2014: 698 millió euró).

A ŠKODA a 2015-ös évben rekordszámú, összesen 1 055 500 kiszállítást teljesített világszerte. Ez 18 300 járművel, vagyis 1,8 százalékkal haladta meg az előző év eredményét (2014: 1 037 200 darab). 2015 a ŠKODA számára történetének legnagyobb modelloffenzíváját hozta. Ennek egyik csúcspontjaként indította el a márka az új ŠKODA Superb piaci bevezetését. Méreteivel és térkínálatával a Superb a középkategória felső szegmensébe lépett. A ŠKODA közismert erényei, azaz a praktikum, a térkínálat és a jó ár-érték arány mellett a Superb most a formatervezés és a technológia terén is új mércét állított fel, új korszakot nyitva a ŠKODA számára.

"A 2015-ös pénzügyi évben elért siker a ŠKODA csapat kimagasló erőfeszítésének eredménye. Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani a dolgozóknak személyes elhivatottságukért. Köszönet illeti továbbá a KOVO szakszervezetet is, akik támogató hozzáállásukkal a 2015-ös évben is a vállalat fejlődését segítették." - tette hozzá Bohdan Wojnar, a ŠKODA igazgatótanácsának személyügyekért felelős tagja.
A vállat a tavalyi év eredményes működését tovább folytatta 2016 első hónapjaiban is. Február végéig a ŠKODA világszintű kiszállításai 4,5 százalékkal 170 300 járműre emelkedtek, amely szintén új csúcs az év első két hónapjának eddigi eredményeit vizsgálva.

A ŠKODA azonban még magasabbra teszi a mércét a következő hónapokban, amikor is tovább bővül a márka modellválasztéka. 2016 márciusában a Genfi Autószalonon bemutatkozott ŠKODA VisionS SUV tanulmány, amely a márka jövőbeni SUV formanyelvét testesítette meg. Ezen kívül a VisionS tanulmány egyesítette mindazokat a fontos műszaki megoldásokat, amelyek fejlesztésére a ŠKODA az elkövetkező években kiemelt hangsúly fektet, mint például az elektromos mobilitás, a hálózatba kapcsolhatóság vagy a biztonsági és kényelmi vezetői segédrendszerek.

A tanulmány bemutatása a ŠKODA SUV offenzívájának kezdetét jelzi. Az elkövetkező években a vállalat új modellek bevezetésével kívánja erősíteni pozícióját az SUV modellek kulcsfontosságú kategóriájában. A cseh autógyártó idén ősszel, a Párizsi Autószalon alkalmával mutatja be új, nagyméretű, szériagyártású SUV modelljét.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés