Bemutatkozott Genfben a ŠKODA Octavia RS 4×4

2016-03-07

› Lenyűgöző összkerékhajtású modellel bővíti a ŠKODA az RS-palettát
› Octavia RS 2.0 TDI 135 kW/184 LE teljesítménnyel, összkerékhajtással és hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG)
 Az új Octavia RS 4x4 Limousine és Combi kivitelben is elérhető
› A teljesítmény, dinamizmus és a praktikum tökéletes kombinációja
› A legmodernebb 4x4 hajtás elektronikusan vezérelt lamellás kuplunggal
› Teljesítmény: álló helyzetből 100 km/órás tempóra 7,6 másodperc alatt gyorsul. 228 km/óra maximális sebesség.
› Több kényelem: DCC (Dynamic Chassis Control) adaptív lengéscsillapítás-szabályzás és vezeték nélküli akkumulátor-töltési lehetőség okostelefonokhoz
› Erős 4x4 kínálat: Már tíz ŠKODA modellváltozathoz elérhető az összkerékhajtás.  

Erő, dinamizmus és érzelmek kombinációja maximális funkcionalitással és nagyvonalú helykínálattal: A ŠKODA Octavia RS mércét állít a kompakt sportos autók között. Előszőr kínálja a ŠKODA a népszerű RS-modellt összekerékhajtású verzióban is. A Genfi Autószalonon tartották a ŠKODA Octavia RS 4×4 kiállítási bemutóját. Az elektronikusan vezérelt lamellás kuplungra épülő hajtásrendszer az Octavia RS 2.0 TDI/135 kW (184 LE) dízelmotoros változatához rendelhető hatfokozatú kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltóval kombinálva. A még több kényelemről a DCC (Dynamic Chassis Control) adaptív lengéscsillapítás-szabályzás és az okostelefonok vezeték nélküli akkumulátor-töltési lehetősége gondoskodik, amely először került a ŠKODA kínálatába. Ezek teszik lehetővé, hogy a ŠKODA Octavia RS 4×4 egyszerre legyen lenyűgöző teljesítménycsomag, ugyanakkor maximálisan komfortos a hétköznapokon.

"Hatalmas siker a ŠKODA Octavia RS, hiszen az előzetes elvárásokhoz képest jóval többet szállítunk ki a sportos Limousine és Combi verzióból is"- nyilatkozta Christian Strube, a ŠKODA műszaki fejlesztésekért felelős vezetője. " Az összkerékhajtású Octavia RS által egy új és igazán különleges csúcsverzióval egészül ki az RS-kínálatunk. Egyúttal az összkerékhajtás területén szerzett kompetenciáinkat is tovább erősíti."

A ŠKODA Octavia RS 2013-ban bevezetett harmadik generációja lenyűgözte a vásárlókat: 2016. január végéig több mint 71 800 példányt szállított ki belőle a ŠKODA.  Az első összkerékhajtású ŠKODA Octavia Combi megjelenésétől (1999) kezdve összesen több, mint félmillió ŠKODA 4x4 talált gazdára. A Limousine és Combi változatban is elérhető ŠKODA Octavia RS egyszerre sportos és felettébb praktikus autó. Mindezek mellett az Octavia csúcsváltozata a márka 115 évnyi sikeres motorsport-történelmét is képviseli.

Az Octavia RS 2000-ben megjelent első generációja volt az első sportos karakterű RS-modell, amellyel a ŠKODA piacra lépett. A három generációból összesen, 2000-től 2016. január végéig megközelítőleg 226 400 darab Octavia RS-t adott át a ŠKODA a megrendelőknek.

Az új összkerékhajtással párosítva a ŠKODA Octavia RS a tökéletes autó a hétköznapokban, szabadidős tevékenységekhez, családi programokhoz és a szakmai életben is. Nagyszerűen helytáll minden vezetési szituációban. A teljesítmény, a technológia és a praktikum elragadó, gyorsulási adatai lenyűgözőek. A hatfokozatú automata DSG-váltó és az összkerékhajtás exkluzív együttesének köszönhetően 7,6 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100 km/órás sebességre az Octavia RS 4x4, a legnagyobb sebessége pedig 228 km/óra (Combi változat: 7,7 másodperc; 224 km/óra). A maximális forgatónyomaték 380 Nm, amely 1750 -3250 1/perc fordulatszám-tartományban végig rendelkezésre áll. Mindezek mellett az összkerékhajtású verzió mindössze 4,9 liter gázolajat fogyaszt átlagosan 100 kilométerenként (Combi változat: 5,0 l/100 km). A szén-dioxid-kibocsátás 129 gramm/kilométerre adódik (Combi változat: 131 g/km).

A korszerű összkerékhajtásnak köszönhetően egyszerű vezethetőség és kiváló tapadás jellemzi az autót bármely útfelületen. Modern összkerékhajtásának alapja az elektronikusan vezérelt lamellás kuplung, amely a motor felöl érkező forgatónyomatékot a pillanatnyi helyzettől függően osztja szét a négy kerék között. A kerekek akkor sem pörögnek ki, ha hirtelen indul vagy erősen gyorsul a jármű. Az izgalmas vezetési dinamikán kívül, magas szintű aktív biztonságot is szavatol a rendszer.

Ugyanakkor a ŠKODA Octavia RS 4x4 kivitelben minden megvan, ami lenyűgöző az elsőkerék-hajtású Octavia RS-ben is. Kiemelkedő műszaki megoldások egész sora: sportfutómű többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel, elektronikus differenciálzár-hatású funkció bővített változata (XDS+) a dinamikusan vett kanyarokért, innovatív, progresszív áttételezésű elektromechanikus szervokormány és adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC). A DCC, amellyel a futómű-karakterisztika Normal, Comfort és Sport üzemmód szerint állítható, most először kerül a kínálatba az Octavia-sorozatban. A különböző programok között a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével válthatunk. A DCC-vel kombinált menetdinamikai szabályzórendszer Eco és Individual üzemmódot is kínál. 

A számtalan vezetői segédrendszer, amelyek a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet szolgálják, egyúttal a ŠKODA Octavia RS 4x4 kiemelkedő műszaki színvonalát is hangsúlyozzák. A legújabb különlegesség az infotainment rendszerek terén az új okostelefonokhoz használható vezeték nélküli akkumulátor-töltési lehetőség, amely 2016 nyarától lesz rendelhető Magyarországon. A Qi szabvány szerinti töltőberendezés antennája indukciós elven, vezeték nélkül tölti az erre alkalmas okostelefont. Az autóba integrált MobilBox alsó részén lévő tekercsen át áramlik az elektromos áram a telefon beépített töltőtekercsébe.

A ŠKODA Octavia RS 4×4 erőteljes megjelenését hangsúlyozzák a sportos dizájnelemek, a markáns könnyűfém keréktárcsák, a versenysportot idéző erőteljes motorhang és a sportos stílusú belső tér. Az Octavia RS modelleket is jellemzik a ŠKODA Octavia fő erényei: kiemelkedő funkcionalitás, nagyvonalú helykínálat, és meggyőző ár-érték arány.

Az RS megjelölés nem csak a ŠKODA motorsportban elért sikereit szimbolizálja, hanem a márka teljesítőképességét és szenvedélyét is. 1974-ben használta először a ŠKODA modellmegjelölésként az RS rövidítést: A ŠKODA 180 RS és ŠKODA 200 RS versenyautók voltak az "ős-RS"-modellek. Az 1970-es és 80-as években pedig a ŠKODA 130 RS volt a korszak egyik legsikeresebb versenyautója.

Az Octavia RS 4x4 megjelenésével a ŠKODA ismét az összkerékhajtás területén szerzett kompetenciáit erősíti. Az autógyártó tíz különböző modellje, illetve modellváltozata érhető el 4x4 hajtással: ŠKODA Octavia 4×4, ŠKODA Octavia Combi 4×4, ŠKODA Octavia RS 4×4, ŠKODA Octavia Combi RS 4×4, ŠKODA Octavia Combi Scout, ŠKODA Yeti 4×4, ŠKODA Yeti Monte Carlo 4×4, ŠKODA Yeti Outdoor 4×4, ŠKODA Superb 4×4 és ŠKODA Superb Combi 4×4.  

A ŠKODA Octavia RS 4x4 az újabb példa az Octavia harmadik generációjának sokféleségére. Összesen tizenhárom különböző verzió készül a ŠKODA bestselleréből: A takarékos ŠKODA Octavia GreenLine-tól egészen az Octavia RS 230-ig, amely minden idők legerősebb ŠKODA Octaviája.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés