ŠKODA Octavia – A széles körűen felfrissített „bestseller”

2017-01-25

› Még feszesebb hatású formavilág, új LED-technikájú fényszórók
› Átdolgozott utastér, extrafelszerelésként szabályozható színvilágú belső hangulatvilágítás
› Új infotainment-rendszerek, üveghatású dizájnnal
› ŠKODA Connect: mobil online-szolgáltatások még szélesebb körű segély- és infotainment-funkciókat kínálva
› Új vezetői segédrendszerek a még színvonalasabb biztonság és kényelem szolgálatában
› Négy TSI, négy TDI és egy CNG motor a 63 kW (86 LE) és 135 kW (184 LE) közötti teljesítménypalettán
› Összkerékhajtás a csúcsmodellek számára, extrafelszerelésként adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (DCC)
› Két RS modell: 2,0 TDI 135 kW (184 LE) és 2,0 TSI 169 kW (230 LE) teljesítménnyel
› Kategóriája legjobb raliversenyautója: a ŠKODA bemutatja WRC2-világbajnok FABIA R5 versenygépét

Még markánsabb formák, megújult felszereltség, a vezetői segédrendszerek, az infotainment és a connectivity területein pedig egyaránt a legfejlettebb technikák - ismét csúcsformában érkezik a ŠKODA OCTAVIA. A széles körű modellfrissítés a Limousine és a Combi előnyére vált. Megújult formai nyelvezetével a ŠKODA alsó-középkategóriájú "bestsellere" még dinamikusabbá és érzelmekben gazdagabbá vált.

A ŠKODA "szíve és motorja", amely a cseh autógyártó minden erényét megtestesítve továbbra is sikerei alapjául szolgál - a ŠKODA OCTAVIA. Az alsó-középkategória e tágas tagja piaci szegmense egyik legnagyobb térkínálatával szolgál, miközben már a középkategória technikáit és felszereltségét hozza el e piaci kategóriába. Formavilága markáns, minősége pedig a legmagasabb színvonalat képviseli, ám mindent felülmúl kiemelkedő ár/érték-aránya.

Az OCTAVIA a ŠKODA "bestsellere": bemutatkozása óta a cseh autógyártó több mint ötmillió példányt készített belőle. 2016-ban a tágas alsó középkategóriájú modell immár harmadik generációja világszerte összesen 436 ezer darabos eladásaival a ŠKODA teljes értékesítésének mintegy 40 százalékát tette ki. Európában 255 ezer autó talált gazdára, 4,2 százalékkal több, mint a megelőző év során.

A modellcsalád igen népes. A Limousine és a Combi mellett a terepes képességekkel rendelkező OCTAVIA COMBI SCOUT, a kiemelkedően gazdaságos, földgázüzemű OCTAVIA G-TEC, valamint az RS modellek is rendelkezésre állnak, amelyek - akárcsak a további magas felszereltségű változatok - mind népszerűbbek a vásárlók körében. Az OCTAVIA Limousine és az OCTAVIA COMBI most széleskörűen felfrissítve kezdheti meg modellciklusa második felét, s számos európai országban már 2016 vége óta megrendelhetők.

Dizájn
A ŠKODA formatervezői csapata még feszesebbre rajzolta az OCTAVIA vonalvezetését. Elejének újszerű kialakítása a szélesebb hűtőráccsal - amely kristályhatású kiegészítő fényszóróval bővült - és az új tervezésű lökhárítóban kialakított, méhsejt-mintázatú rácsozattal ellátott, még szélesebb légbeömlő nyílásokkal kifejezetten férfias és dinamikus hatást kelt, mindenkor már első pillantásra felismerhetővé téve e modelleket. Kívánságra az adaptív fényszóró-szabályzási rendszerrel (Adaptive Front-lighting System; AFS) működő teljes-LED fényszórók is választhatók.

A LED-technikájú hátsó lámpák két változatban állnak rendelkezésre, a C-alakzatot formáló hátsó helyzetjelzők egyenletes és homogén világítási kép formájában jelennek meg. A felfrissített ŠKODA OCTAVIA néhány milliméterrel hosszabb lett, hátsó nyomtávja pedig motorváltozat és hátsó felfüggesztés függvényében 20, illetve 30 milliméterrel vált szélesebbé.

Az utastér még igényesebb és funkcionálisabb, a kombinált műszeregység és a légkondicionáló berendezés kezelőfelülete enyhén átalakult. Az ajtókban extrafelszerelésként diszkrét fénycsövek szolgálnak hangulatvilágításként, színük tíz árnyalatban szabályozható.

Infotainment-rendszerek és ŠKODA Connect
A ŠKODA OCTAVIA infotainment-berendezései immár az új generáció tagjai. A kapacitív érintőképernyők már enyhe érintésre is reagálnak, s a szériafelszereltség Swing hangrendszere kivételével minden infotainment-berendezés (extrafelszereltség) üveghatású felülettel készül. A csúcsváltozatot itt a Columbus navigációs rendszer képviseli, 9,2" képátlójú monitorral, WLAN-hotspottal és a szupergyors adatátvitelhez extrafelszerelésként LTE-modullal. Az okostelefonhoz induktív töltésű MobilBox rendelhető.

A connectivity területén ugyancsak iránymutató megoldások állnak rendelkezésre. A ŠKODA Connect számos új mobile online-szolgáltatást kínál, amelyek két kategóriára oszthatók: az Infotainment Online szolgáltatások az információ és a szórakoztatás, míg a Care Connect szolgáltatások a segélyhívás és a segítségnyújtás területeire terjednek ki. További online- szolgáltatások - közöttük az autó távelérésével - vehetők igénybe okostelefonról a ŠKODA Connect App segítségével.

Vezetői segédrendszerek
Az elektronikus vezetői segédrendszerek új generációja még biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi a ŠKODA OCTAVIA modelleket, a márkára jellemző módon messze felülmúlva az alsó-középkategória megszokott szintjét és széles palettával szolgálva. Az utánfutóval végzett manőverezést segítő vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), a prediktív gyalogosvédelem (Predictive Pedestrian Protection), a holttér figyelő rendszer (Blind Spot Detect), valamint a kiállási asszisztens (Rear Traffic Alert) egyaránt újdonság a kínálatban, akárcsak az proaktív utasvédelmi rendszer (Crew Protect Assist) továbbfejlesztett verziója, amely a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) kiegészített Front Assist technológiával is együttműködik. A parkolási asszisztens (Park Assist) továbbfejlesztett változatában áll rendelkezésre.

Hajtásrendszer és futómű
A motorpalettát négy TSI, négy TDI és egy CNG aggregát alkotja, bőséges teljesítményüket egyaránt kedvező üzemanyag-fogyasztással kombinálva. A teljesítménykínálat 63 kW (86 LE) és 135 kW (184 LE) között húzódik. Különösen gazdaságos konstrukció az 1,4 literes, 81 kilowattos (110 LE) G-TEC, amely földgázüzemre készült.

A manuális sebességváltó mellett csaknem minden motorhoz kapható hat- vagy hétfokozatú DSG váltómű is, az 1.8 TSI és a 2.0 TDI motor mellé pedig a ŠKODA összkerékhajtást is kínál. A futómű különlegessége az extrafelszerelésként rendelhető adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC), amellyel a vezető a Comfort, Normal és Sport üzemmódok szerint változtathatja igény szerint a csillapítás karakterisztikáját. Minden motor megfelel az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak.

Új hajtásrendszer-kombináció a 2.0 TDI (110 kW/150 LE) erőforrás, a DSG sebességváltó és az összkerékhajtás együttese, az első olyan összkerékhajtású OCTAVIA számára, amely hétfokozatú DSG váltóművel készül.

Térkínálat és felszereltség
Térkínálata tekintetében a ŠKODA OCTAVIA továbbra is mércéül szolgál. A Limousine és a Combi utastere egyaránt 1782 milliméter hosszú, térdmagasságban 73 milliméter hátsó lábtérrel. Csomagtartójuk 590 illetve 610 literes, s a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1580/1740 literig bővíthető. A Combi elektromos csomagtérajtóval is rendelhető.

A Simply Clever megoldások - amelyekből a ŠKODA OCTAVIA mindig is oly sokat kínált - új ötletekkel egészültek ki: két USB-csatlakozó hátul, lehajtható asztalkák az első üléstámlák hátoldalán, a PET-palackok nyitását könnyítő palacktartó, valamint a Combi LED-technikájú és kivehető csomagtér-világítása. Nagyban növeli a kényelmet a kormánykerék fűtése és a vezetői profil választás részeként személyre szabható gyújtáskulcs.

RS modellek
A felfrissített OCTAVIA kínálatának csúcsán két RS változat áll, a benzines 2.0 TSI és a dízel 2.0 TDI erőforrásokkal. A Limousine és a Combi kiemelkedő teljesítményszint mellett kínálja a modellsorozat jellegzetes erényeit, illetve az infotainment, a connectivity és a vezetői segédrendszerek területén egyaránt iránymutató technikákat.

Az RS modelleket szintén megújult, markáns dizájn jellemzi. Fényszóróik, ködfényszóróik és hátsó lámpáik egyaránt LED-technikájúak, dinamikájukat pedig olyan részletek emelik ki, mint a fekete hűtőrács, a markáns légbeömlő nyílások, a hátsó légterelő és a nagyméretű kipufogó-végcsövek. Az utastérben bőr/szövet (extrafelszereltségként Alcantara®) kárpitozású RS sportülések, nemesacél hatású dekorbetétek és 10 színben szabályozható hangulatvilágítás fogadja a vezetőt és utasait.

A ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI teljesítménye 169 kilowattra (230 LE) emelkedett, végsebessége pedig 250 kilométer/óra. A 2.0 TDI 135 kilowattot (184 LE) produkál, meggyőző gazdaságosság mellett: átlagosan mindössze 4,5 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 115 g/km). Az RS modellek hatfokozatú manuális vagy ugyancsak hatfokozatú DSG sebességváltóval rendelhetők. A sportfutómű 15 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, a hátsó nyomtáv pedig 30 milliméterrel szélesebb az előd modellhez képest. A kerékméretek 17" és 19" peremátmérő között alakulnak. A felfrissített ŠKODA OCTAVIA RS dinamikus karakterét az elektronikus differenciálzár hatású funkcióval (XDS+) bővített elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) és az opcióként hanggenerátorral (Performance Sound Generator) kiegészíthető vezetői profil-választás (Performance Mode Select) teszi teljessé.

A ŠKODA FABIA R5 raliversenyautó
A felfrissített OCTAVIA bécsi sajtóbemutatóján a ŠKODA egy másik különlegessége is megtekinthető - a FABIA R5, a 2016-os FIA Rali-világbajnokság (WRC2) győztes versenyautója.

A ŠKODA FABIA R5 géppel a WRC2 tavalyi mezőnyében hét alkalommal rajthoz álló Esapekka Lappi/Janne Ferm finn gyári versenyzőpáros négy győzelemmel és két további dobogós helyezéssel hódította el a világbajnoki trófeát. Összességében a 13 világbajnoki futam közül tízen e versenygép győzött, emellett a ŠKODA nyerte 2016-ban a dél-amerikai, ázsiai/csendes-óceáni és a közel-keleti kontinensbajnokságot is, s tíz országos bajnoki címet is szerzett. "A nemzetközi és országos győzelmek, illetve díjak sokasága jól mutatja, hogy a ŠKODA FABIA R5 formájában vérbeli győztest sikerült alkotnunk" - mondta Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. "A ŠKODA teljes kollektívája nagyon büszke versenysport-csapatunk kiemelkedő sikereire."

Kategóriája legjobb raliautójában 1,6 literes, turbófeltöltésű motor dolgozik, 205 kW (290 LE) teljesítményt és 420 newtonméter forgatónyomatékot produkálva. Erejét ötfokozatú, szekvenciális sebességváltó továbbítja összkerékhajtása felé, amely mindkét tengelyen mechanikus differenciálzárral egészül ki. A versenyautó murván 15", aszfalton 18" peremátmérőjű kerekekkel indul. A nem egész négyméteres FABIA R5 megengedett legkisebb tömege a versenyszabályzat szerint 1230 kilogramm, s az ügyfélcsapatok számára 180 ezer euróba kerül.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés