Kiszállítási rekord 2016-ban: a ŠKODA összesen 1 127 700 autót adott át ügyfeleinek tavaly

2017-01-23

› A ŠKODA kiszállításai 6,8 százalékkal 1 127 700 autóra növekedtek
› Minden idők legjobb decemberi eredménye 91 500 kiszállítással (+5,7 százalék)
› Jelentős bővülés Európában (+5,6 százalék) és Kínában (+12,6 százalék)
› A Superb (+73,4 százalék), Rapid (+9,5 százalék) és Fabia (+5,4 százalék) modellek iránt nőtt leginkább a kereslet
› Modelloffenzíva: a ŠKODA Kodiaq piaci bevezetése februárban indul

A ŠKODA márka új kiszállítási rekordot állított fel 2016-ban. A cseh márka világszintű kiszállításai tavaly 6,8 százalékkal 1 127 700 járműre emelkedtek (2015: 1 055 500 darab). Decemberben a ŠKODA összesen 91 500 kiszállítást teljesített, amely 5,7 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest (2015. december: 86 600 darab). Ez volt a vállalat történetének eddigi legjobb decemberi eredménye. A ŠKODA a 2017-es évben tovább fokozza modellkampányának intenzitását. Az első negyedévben két új modell mutatkozik be: az új ŠKODA Kodiaq és a teljesen átdolgozott ŠKODA Octavia, amelyeket számos újdonság követ majd az év folyamán.

"A 2016-os év rekord eredménye arról árulkodik, hogy fiatalos és modern modellkínálatunkkal a tavalyi évben is sikerült növelnünk a márka népszerűségét és vonzerejét." - nyilatkozta Bernhard Maier, a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke. "Egyre inkább képesek vagyunk új célcsoportokat megszólítani a márka érzelemgazdag formavilágával, a legkorszerűbb autóipari technológiákkal és a ŠKODA márkára jellemző számos praktikus előnnyel. Ezt a trendet kívánjuk 2017-ben is folytatni, amikor is összesen tizenegy modellújdonsággal jelentkezünk. Az év első felében a teljesen megújult ŠKODA Octavia illetve új SUV modellünk, a ŠKODA Kodiaq bevezetése hoz várhatóan további lendületet a márka számára." - tette hozzá Maier.

Az új, nagyméretű SUV modell, a ŠKODA Kodiaq berlini világpremierje és az azt követő kiállításbemutató a Párizsi Autószalonon volt a 2016-os év két kiemelkedő eseménye. "A ŠKODA Kodiaq egy átfogó SUV kampány kezdetét jelenti, amely új növekedési potenciált biztosít a márka számára." - jelentette ki Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja, majd hozzátette: "Szintén örömteli, hogy 2016. végére a kereskedői hálózatunkkal karöltve elértük, hogy a világ közel 3 200 ŠKODA márkakereskedésének több, mint a 75 százaléka már az új vállalati arculatot követi."

Nyugat-Európában a ŠKODA kiszállításai 5,7 százalékkal 455 200 darabra emelkedtek 2016-ban (2015: 430 900 darab). Decemberben ebben a régióban 32 600 ügyfél vehette át új autóját (2015. december: 31 100 darab). Németországban, a márka második legnagyobb piacán, a ŠKODA 4,1 százalékkal több, összesen 165 200 autót szállított ki (2015: 158 700 darab) 2016-ban, ezzel is tovább erősítve a legjobban teljesítő import márkaként elfoglalt pozícióját. A ŠKODA kétszámjegyű növekedést ért el Olaszországban (20 500 darab; +24 százalék), Írországban (9 500 darab; +20,5 százalék), Franciaországban (24 200 darab; +12,7 százalék) és Finnországban (11 100 darab; +10,5 százalék).

Jelentősen nőtt a Kelet-Európában átadott ŠKODA modellek száma 2016-ban, összesen 35 100 autót vehettek át tulajdonosaik, amely 7,2 százalékkal több, mint a tavalyi év eredménye (2015: 32 700 darab). Decemberben a márka kiszállításai 3,3 százalékkal bővültek ebben a régióban és elérték a 2 800 darabot (2015. december: 2 700 darab).

Oroszországban a ŠKODA 55 400 kiszállítást teljesített a tavalyi évben (2015: 55 000; +0,7 százalék). Kétszámjegyű volt a bővülés Ukrajnában (3 600 darab; +57,2 százalék), Bosznia-Hercegovinában (1 400 darab; + 23,2 százalék), Romániában (10 300 darab;+ 14,4 százalék) és a Balti országokban (6 500 darab; + 10,6 százalék).

Számottevő növekedést ért el a ŠKODA Közép-Európában. A 2016-os évben 6,8 százalékkal 183 800 darabra emelkedtek a márka kiszállításai (2015: 172 100 darab). Hazai piacán a cseh autógyártó 3,5 százalékkal 88 000 darabra növelte a kiszállítások számát (2015: 85 000 darab). Kétszámjegyű növekedést ért el a márka Horvátországban (3 500 darab;+12,7 százalék), Lengyelországban (56 200 darab; +12,3 százalék) és Szlovéniában (6 300 darab; +10,8 százalék).

Magyarországon a ŠKODA márka 8749 db személygépkocsit helyezett forgalomba az elmúlt évben, ami a Datahouse statisztikája alapján 9,06%-os piaci részesedést jelent. Az Octavia modell Magyarország 2. legkelendőbb autója volt az eladott 5283 db-al, ez 522 db-al több, mint  2015-ben. Flottaértékesítést tekintve ugyancsak az Octavia az, amit legnagyobb darabszámban értékesített a márka (4729 db).

2016-ban tovább erősödött a ŠKODA jelenléte Kínában. Legnagyobb piacán a kiszállítások 12,5 százalékkal 317 100 darabra emelkedtek (2015: 281 700 darab), december hónapban pedig 29 900 ŠKODA ügyfél vehette át új autóját (2015. december: 28 900 darab).
Bővülő kiszállításokat regisztrált a márka Törökországban (28 900 darab; +30 százalék) és Izraelben (20 400 darab; +14,9 százalék) is.

ŠKODA kiszállítások 2016. január - december időszakban (kerekített darabszám modellenként, a változás százalékban megadva 2015. január - decemberhez képest)
ŠKODA Octavia (436 300; +0,9 %)
ŠKODA Rapid (212 800; +9,5 %)
ŠKODA Fabia (202 800; +5,4 %)
ŠKODA Superb (139 100; +73,4 %)
ŠKODA Yeti (95 600; -4,0 %)
ŠKODA Citigo (kizárólag Európában érhető el: 40 700; +1,4 százalék)

ŠKODA kiszállítások 2016. decemberben (kerekített darabszám modellenként, a változás százalékban megadva 2015. decemberhez képest)
ŠKODA Octavia (36 600; +3,1 %)
ŠKODA Rapid (18 200; +20,7 %)
ŠKODA Fabia (14 600; -1,9 %)
ŠKODA Superb (12 400; +32,6 %)
ŠKODA Yeti (6 200; - 27,3 %)
ŠKODA Citigo (kizárólag Európában elérhető: 3 300; + 6,9 %)

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés