ŠKODA OCTAVIA RS – Minden idők legerősebb OCTAVIA modellje

2017-01-06

› 2.0 TSI benzinmotor már 169 kW (230 LE) teljesítménnyel és 2.0 TDI dízel összkerékhajtással is
› Új orrkialakítás, teljes-LED fényszórók, RS-specifikus részletek
› Egyaránt csúcstechnika az infotainment és a connectivity területén, a vezetői segédrendszerek pedig mércéül szolgálhatnak az alsó-középkategóriában

Mindössze néhány héttel a széles körűen modernizált ŠKODA OCTAVIA bemutatkozását követően a cseh gyártó kínálatában máris megjelent a sorozat csúcsmodellje, a ŠKODA OCTAVIA RS. Dinamikus karakterét újszerű orrkialakítása, átdolgozott hátulja és sportos hangulatú utastere emeli ki még jobban. A felfrissített ŠKODA OCTAVIA RS Limousine és Kombi kivitelben áll rendelkezésre, mindkét karosszériaváltozatában két négyhengeres motor kínálatával. Míg a 2.0 TDI dízel az eddigiekkel megegyezően 135 kilowattot (184 LE) produkál, a 2.0 TSI benzines aggregát teljesítménye 7 kilowattal (10 LE) 169 kW (230 LE) értékre nőtt. Ezzel e modell a ŠKODA OCTAVIA történetének legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású tagjává lépett elő. Az infotainment, a connectivity és a vezetői segédrendszerek területén egyaránt csúcstechnika emeli ki az alsó-középkategóriájú sportmodell különleges pozícióját piaci szegmensében.

Dinamikus dizájn

Az új ŠKODA OCTAVIA RS megjelenése különösen sportos és érzelmekben gazdag módon juttatja kifejezésre a modellsorozat széles körűen továbbfejlesztett formavilágát. Elejének újszerű kialakítása a szélesebb hűtőráccsal - amely kristályhatású kiegészítő fényszóróval bővült - és az új tervezésű lökhárítóban kialakított, méhsejt-mintázatú rácsozattal ellátott, még szélesebb légbeömlő nyílásokkal kifejezetten férfias és dinamikus hatást kelt. Az adaptív  fényszóró szabályozás (Adaptive Front-lighting System; AFS) működő, négy teljes-LED fényszóró, valamint a lökhárítóba integrált, ugyancsak LED-technikájú ködfényszórók szintén az új orrkialakítás meghatározó elemei.

A hátsó részét erőteljes fekete diffúzorelem és a felette húzódó, széles vörös fényvisszaverő sáv határozza meg, amelyek az átdolgozott ŠKODA OCTAVIA RS semmi mással össze nem téveszthető ismertetőjegyei. Mindezt az immár alapkivitelben LED-technikájú rendszámtábla-világítás és a márkára jellemző C-alakú világítási képpel kialakított hátsó lámpák teszik teljessé. További egyéni hátsó stílusjegy a Limousine csomagtérfedelén ívelő légterelő, illetve a Kombi tetőlégterelője.

Az új ŠKODA OCTAVIA RS utasterét sportos fekete tónus uralja. Az integrált fejtámlákkal kiformált RS sportülések méretes oldalpárnáikkal határozott oldaltartást nyújtanak. Az Alcantara-elemekkel készült szövet üléskárpitok mellett már Alcantara kárpitozású sportülések is rendelkezésre állnak. A bőrbevonatú, multifunkciós sportkormány (a DSG sebességváltó esetében kormánykerék-kapcsolóbillentyűkkel) perforált bőr bevonatú karimával készül. A különleges hangulatú Ambiente-világítás az alapkivitel része. Az ajtó fogantyúk megvilágítást kaptak, a pedálok alumíniumfelülettel készülnek, a küszöblécek pedig RS-logót hordoznak magukban. A ŠKODA modelljeire  jellemző "Simply Clever" megoldások között említhető az utasülés alatt található esernyő és a Kombi csomagterének kivehető LED-világítása.

Futómű, technika, motorok

A karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztő sportfutómű és az előd modellhez képest 30 milliméter szélesebb hátsó nyomtáv éppolyan jól érzékelhetően hangsúlyozzák a ŠKODA OCTAVIA RS dinamikus karakterét, mint a vörösre fényezett féknyergek. Az alapkivitelben 17" peremátmérőjű kerekek szerepelnek, extrafelszerelésként pedig 18 és 19" kivitelek is rendelhetők, kívánságra például 19" peremátmérőjű, ezüstszínű könnyűfém keréktárcsák is választhatók. A progresszív kormányzás, az opcióként hanggenerátorral (Performance Sound Generator) kiegészíthető menetprofil-választás (Performance Mode Select), valamint az elektronikus differenciálzár hatású funkció (XDS+) és az adaptív futóműszabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC) technikáival kiegészített elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) egyaránt hatékonyan hozzájárul a vezetés intenzív élvezetéhez a ŠKODA OCTAVIA RS volánja mögött. A DCC rendszerében a vezető három üzemmód - Comfort, Normal és Sport - között választhat.

A ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI új erőforrása 169 kilowattot (230 LE) teljesít, maximális forgatónyomatéka pedig az 1500 és 4600 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 350 newtonméter. Az elsőkerékhajtású sportmodell álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 250 kilométer/óra. Kombinált üzemanyag-fogyasztása 6,5 liter 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 149 g/km; minden érték: Limousine manuális sebességváltóval). Alapkivitelében a ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, opcióként pedig a hatfokozatú DSG váltómű is rendelkezésre áll.

A ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TDI orrában korszerű dízelmotor produkál 135 kW (184 LE) teljesítményt és 1750-es percenkénti fordulatszámtól 380 newtonméter maximális forgatónyomatékot. A 0-100 km/h gyorsulás itt 7,9 másodpercet igényel a csúcssebesség pedig 232 kilométer/óra. A dízelváltozat kombinált üzemanyag-fogyasztása 4,5 liter 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 119 g/km; minden érték: Limousine manuális sebességváltóval). A ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI igény szerint elsőkerékhajtással (manuális vagy hatfokozatú DSG sebességváltóval) vagy összkerékhajtással és hatfokozatú DSG váltóművel rendelhető.

Infotainment és ŠKODA Connect

Mint a modellsorozat minden tagja, az új ŠKODA OCTAVIA RS szintén a legújabb generációs infotainment-rendszerek kínálatával szolgál. A kapacitív érintőképernyők üveghatású felülettel készülnek (kivéve a szériafelszereltség Swing hangrendszere). A csúcsváltozatot itt a Columbus navigációs rendszer képviseli, 9,2" képátlójú monitorral, WLAN-hotspottal és extrafelszerelésként LTE-modullal.

Vezetői segédrendszerek

Mércéül szolgálhat az alsó-középkategóriában a ŠKODA OCTAVIA RS vezetői segédrendszereinek széles palettája. Az újdonságok között említhető az utánfutóval végzett manőverezést segítő vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető  holttérfigyelő rendszer  (Blind Spot Detect), valamint a parkolóhelyről kiálláskor az oldalról és hátulról érkező járművekre felügyelő  kiállási asszisztens (Rear Traffic Alert). Az utasvédelmi asszisztensrendszer (Crew Protect Assist) balesetveszély esetén automatikusan zárja az ablakokat és a tolótetőt, illetve előfeszíti a vezető és az első utas biztonsági övét, emellett a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és az előrelátó gyalogosvédelemmel (Predictive Pedestrian Protection) kiegészített Front Assist technikájával is együttműködik. A fejlett rendszerek kínálatát a parkolási asszisztens (Park Assist) bővíti tovább.

Történet

Az "RS" rövidítést 1974-ben használták először a márka versenyautóin, 2000 óta pedig a ŠKODA modellpalettájának sportos csúcsmodelljeit jelöli. Napjainkig a ŠKODA OCTAVIA RS modellek világszerte több mint 200 ezer példányban találtak gazdára, közülük közel 100 ezer a 2013-ban bemutatott harmadik generációból.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés