Húsz éve indult a legnépszerűbb ŠKODA OCTAVIA gyártása

2016-09-12

› Két évtizede gördült le az első ŠKODA OCTAVIA Mladá Boleslav átépített gyárának szerelőszalagjáról
› Modulrendszerű járműkonstrukció, fejlett technika magas fokú gazdaságosság és ergonómia az OCTAVIA gyártásában
› Egy éven belül több mint harmadával nőtt a termelés
› A ŠKODA OCTAVIA az autóipar egyik legsikeresebb modellje
› Több mint ötmillió eladott példánnyal az OCTAVIA a nagy múltú márka 121 esztendős történetének abszolút "bestsellere"

Pontosan húsz esztendeje, 1996. szeptember 3-án Václav Havel akkori cseh köztársasági elnök startjelére indult el a ŠKODA OCTAVIA gyártása a vállalat székhelyén működő gyár újonnan megnyitott részében. Ezzel egészen egyedi sikertörténet vette kezdetét: az elkövetkező két évtized során a ŠKODA OCTAVIA világszerte igazi "bestsellerré" vált, s napjainkban is a Mladá Boleslav-i márka legnagyobb darabszámban értékesített modellje. A népszerű alsó-középkategóriájú autó nagyban hozzájárult a ŠKODA sikereihez.

1995 februárjában tették le Mladá Boleslavban azon új gyártósornak otthont adó üzem alapkövét, amelyen nagyjából 18 hónappal később kezdetét vette a ŠKODA OCTAVIA gyártása. Az új ŠKODA számára 32 ezer négyzetméteres csarnokban készült vadonatúj gyártósor, amit összesen 2500 négyzetméter alapterületű iroda és 3000 négyzetméternyi szociális terület egészített ki. 1996 márciusában az új fényezőüzem is elkészült, ahol naponta a ŠKODA FELICIA és a ŠKODA OCTAVIA összesen akár 1800 karosszériája kaphatta meg festését.

1996. szeptember 3-án Václav Havel, a Cseh Köztársaság akkori elnöke avatta fel az új üzemet, s adta meg hivatalosan a jelet a ŠKODA OCTAVIA gyártásának beindítására. "A létesítmény csodálatos, modern, igazán tetszetős. Nagyszerű lenne, ha minden gyár így nézne ki" - hangzottak Havel elismerő szavai a megnyitón.

A teljes egészében új OCTAVIA kifejlesztése 1992-ben vette kezdetét, nagyjából egy évvel azt követően, hogy a nagy múltú cseh márka a Volkswagen Csoport tagjává vált. A ŠKODA OCTAVIA konstrukciója a vállalatcsoport akkoriban teljesen új padlólemezére épült. Robusztus karosszériaszerkezetét, amelyet a legmodernebb CAD (Computer Aided Design) technológiával terveztek, a vezető- és utasoldali első légzsákokkal kiegészülve példamutató aktív és passzív biztonság jellemezte. Emellett első ízben kínálta a ŠKODA az akkoriban újdonságnak számító oldallégzsákokat OCTAVIA modelljéhez.

Ötletes, gyakorlatilag ferdehátú kialakításával az új alsó-középkategóriájú modell különösen praktikusnak bizonyult: nagyméretű csomagtérajtajának köszönhetően az ügyfelek különösen könnyen hozzáférhettek 528 literes csomagtartójához, amelyet a hátsó ülések lehajtásával akár 1328 literig is bővíthettek.

Értékesítése első évében, 1996-ban, a vásárlók két négyhengeres benzines és egy turbófeltöltésű dízel erőforrás közül választhattak. 1998 májusában a ŠKODA OCTAVIA COMBI bővítette a kínálatot, amely 1999-től már összkerékhajtással is rendelkezésre állt. Az első generáció utolsó példánya 2010 novemberében gördült le a szerelőszalagról, s 1996. szeptember és 2010. november között 970 ezer limuzin és 470 ezer kombi készült belőle.

A ŠKODA OCTAVIA második nemzedéke töretlenül folytatta elődje sikertörténetét. 2004 és 2013 között a limuzin mellett nagyjából 1,6 millió, míg a kombiváltozat mellett mintegy 900 ezer vásárló döntött. A ŠKODA OCTAVIA harmadik generációja 2012. novembere óta készül. Napjainkban a "bestseller" modell még mindig a márka "szíve", s családi illetve céges autóként is rendkívül népszerű. Első generációja 1996. szeptember 3-i gyártáskezdete óta több mint ötmillió ŠKODA OCTAVIA hagyta el a gyári csarnokokat, s napjainkban Mladá Boleslav központi üzeme mellett a népszerű alsó-középkategóriájú modellt már Kínában, Indiában, Oroszországban és Kazahsztánban is gyártják.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés