A ŠKODA júliusban is folytatta a növekedést

2016-08-19

› A ŠKODA júliusban 83.700 gépkocsit szállított ki, 1%-kal többet, mint 2015 júliusában (82.800 egység)
› Ugrásszerű emelkedés a kínai (+ 16,1%) és az oroszországi (+11,6%) értékesítésben
› A harmadik nemzedékhez tartozó ŠKODA Superb értékesítése jelentős növekedést mutatott: +92,7%
› Az új szabadidő modell (SUV), a Kodiaq világbemutatójára szeptember 1-én Berlinben kerül sor
› Werner Eichorn: A fiatal modell-paletta vonzó az új fogyasztói csoportoknak


A ŠKODA idén júliusban világméretekben 83.700 gépkocsit szállított le ügyfeleinek, a tavaly júliusban kiszállított mennyiség 82.800 egység volt. Ez az elmúlt év azonos időszakával összehasonlítva évi 1%-os növekedésnek felel meg. A cseh autógyárt jelentős növekedést ért el Kínában (16,1%-kal több kiszállítás) és Oroszországban (11,6%-kal több értékesítés). A ŠKODA Superb továbbra is nagy népszerűségnek örvend, az elmúlt egy évben értékesítése 92,7%-kal nőtt!

"A ŠKODA növekedése júliusban is folytatódott"- mondta Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsnak értékesítésért és marketingért felelős tagja. "Az összes piacon azt tapasztaljuk, hogy fiatal modellkínálatunk egyre vonzóbb az új fogyasztói csoportok számára." A ŠKODA következetesen szélesíti modell-palettáját az elkövetkező években. Ebben az összefüggésben a márka erősíti pozícióját a szabadidő autók (SUV) szegmensében. A ŠKODA Kodiaq, a ŠKODA Yeti feletti kategóriájú nagy és SUV-modell világpremierjét szeptember 1-én tartják Berlinben, a piaci bevezetésre 2017 februárjában kerül sor.

Nyugat-Európában 32.700 gépkocsi kiszállításával a ŠKODA - amint az várható volt - 8,7%-os értékesítési visszaesést regisztrált júliusban. Ez a fejlemény főként a csehországi üzemekben bekövetkezett gyári leállás következménye volt a háromhetes szabadságolási időszak alatt (július 4-től július 22-ig). Németországban, júliusban 10.500 ügyfél kapta meg új ŠKODA autóját, ez 19,7%-kal kevesebb, mint a 2015 júliusi mennyiség volt. A márka júliusban kétszámjegyű növekedést mutatott Olaszországban, ahol 11,0%-kal több, 1.600 gépkocsit értékesítettek, Finnországban a 900 eladott gépkocsi, 23,0%-os emelkedést jelentett és az Egyesült Királyságban 12,5%-os volt a növekedés az ott kiszállított 6.100 gépkocsival.

Közép-Európában júliusban a ŠKODA értékesítései enyhe, 4,2%-os csökkenést mutattak a tavalyi év számaival összehasonlítva, ebben a régióban idén júliusban 13.900 gépkocsit szállítottak ki. Az értékesítési mutatókra itt is a csehországi üzemekben a szabadságolási leállások által gyakorolt hatás jelentkezett az értékesítési számokon. A márka hazai piacán, Csehországban 7.100 ügyfél vehette át új ŠKODA gépkocsiját, ez 8,1%-kal kisebb mennyiség, mint tavaly júliusban. A Škodának ugyanakkor kedvező július hónapja volt Horvátországban, ahol 2015-höz képest 45,6%-kal több, azaz 300 gépkocsit értékesítettek, valamint Magyarországon, ahol 2016 júliusában 900 gépkocsi került a vásárlókhoz 4,5%-os növekedést hozva, illetve Szlovéniában, ahol júliusban 500 gépkocsit értékesítettek, 9,6%-kal többet, mint egy évvel korábban.

Kelet-Európában, Oroszországot nem beszámítva, a ŠKODA értékesítései július hónapban 11,2%-kal, 3.100 egységre emelkedtek, 215 júliusában ez a szám 2.800 egység volt. Ugyanezen időszakban a ŠKODA egyes típusai jelentős keresletnek örvendtek Oroszországban, itt az értékesítés mennyisége 11,6%-kal emelkedett, és idén elérte a 4.700 darabot, míg tavaly júliusban ez 4.200 gépkocsi volt.

A teljesen átalakult és megújított modell-palettának köszönhetően az értékesítések különösen kedvezően alakultak Törökországban és Izraelben. Törökországban az ügyfeleknek idén júliusban kiszállított gépkocsik száma 22,8%-kal nőtt a tavalyi év júliusában piacra került 1,800 Škodával összevetve, így az ottani forgalom elérte a 2.200 darabot. Az izraeli piacon 45,8%-os növekedést produkálva a cseh márka forgalma elérte a 2.700 darabos mennyiséget , a tavaly júliusi 1.800 gépkocsi után. A ŠKODA mindkét országban jelentősen növelte piaci részesedését, ellentétben az általános piaci trendekkel, mert Törökországban 29%-os, Izraelben pedig 11,9%-os, általános autópiaci csökkenés volt megfigyelhető.

A márka legerősebb piacán, Kínában a ŠKODA jelentős mértékű értékesítési növekedést mutatott az előző év azonos hónapjával összehasonlítva: a kiszállítások 16,1%-kal emelkedtek és elérték a 21.400-es darabszámot, a tavalyi 18.400 darabos mennyiség után.

A ŠKODA kiszállításai 2016 júliusában (egységben, kerekítve, modellek szerint, +/- változás 2015 júliusával összehasonlítva:


Modell                                                           Darabszám             Változás 2015

ŠKODA CITIGO (csak Európában értékesítik)   3,400;                       -1.7%
ŠKODA FABIA                                                  15,500;                      -13.4%
ŠKODA RAPID                                                  16,100;                     +16.8%
ŠKODA OCTAVIA                                              32,200;                       -5.7%
ŠKODA SUPERB                                                 9,500;                      +92.7%
ŠKODA YETI                                                       7,000;                      -11.1%

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés