ŠKODA: A legjobb negyedév és a legjobb március a cég történetében

2016-04-28

•    Legjobb negyedév: 276 600 ŠKODA kiszállítása (4,3%-os növekedés)
•    Legjobb március: 106 300 ŠKODA kiszállítása (4,2%-os növekedés)
•    A ŠKODA jelentős növekedést könyvelhet el 2016 első három hónapjában Európában és Kínában
•    ŠKODA Superb, Fabia és Yeti: kétszámjegyű növekedés 2016 első negyedévében


A ŠKODA, amely a cég 121 éves történetének legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl, közzétette növekedési adatait: a cseh autógyár a 2016 január-márciusi időszakban 276 600 autót értékesített az ügyfeleinek, 4,3%-kal többet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Azzal, hogy a cég márciusban 106 300 autót szállított le világszerte (ami a 2015. márciusi 102 100 darabhoz képest 4,2%-os növekedés), túlszárnyalta eddigi összes havi eladási rekordját. A legfontosabb kínai és európai piacokon tapasztalt pozitív fejlemények - kétszámjegyű növekedés számos régióban - szintén hozzájárultak az eladási rekordhoz és a ŠKODA Fabia, Superb és Yeti modellszériák jelentős térhódításához.

"A cég történetének legjobb első negyedévi és legjobb egyhavi eredményei a ŠKODA 2015-ös sikereire épülnek. Kínai és európai növekedésünkre, valamint az új ŠKODA Superb, Fabia és Yeti modellek sikereire tekintve optimisták vagyunk az elkövetkező hónapokkal kapcsolatban is. Ugyanakkor bizonyos piacokon továbbra is feszült a helyzet, különösen Oroszországban" - mondja Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja.
 
A ŠKODA jelentős növekedést ért el márciusban és az első negyedévben is Nyugat-Európában. A márciusi szállítások 6,4 százalékkal, 49 600-ra nőttek (2015. március: 46 600). Az év első három hónapjában a márka 8,5 százalékkal, 115 000 darabra növelte eladott autói számát (2015. első negyedév: 106 000). A ŠKODA piaci részesedése elérte a 3,2 százalékot. Németországban, a ŠKODA második legerősebb piacán, a márka eladásai 5,1 százalékkal, 16 300-ra növekedtek márciusban (2015. március: 15 500), az első negyedévben pedig 7,8 százalékkal, 38 900 autóra (2015: 36 100). A ŠKODA megerősítette elsőszámú autóimportőri pozícióját Németországban. Márciusban a cseh autógyártó kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el Franciaországban (2 300 darab; plusz 27.1%), Belgiumban (2 200 darab; plusz 31,3%), Olaszországban (2 100 darab; plusz 20,9%), Írországban (1 500 darab; plusz 28,1%) Svédországban (1 400 darab; plusz 10,1%), Hollandiában (1 400 darab; plusz 18,6%) és Portugáliában (400 darab; plusz 50,0%).

A ŠKODA eladásai jelentősen nőttek Közép-Európában is. Márciusban a márka 16 500 autót értékesített ebben a régióban, ami 8,1 százalékos növekedés a megelőző márciushoz képest (15 300). Az első negyedévi eladások 6,8 százalékkal, 46 100 darabra növekedtek (2015. első negyedév: 43 200). A hazai cseh piacon a ŠKODA márciusban 9,0 százalékkal, 8 000 autóra növelte eladásait (2015. március: 7 300); az első negyedévben 8,3 százalékkal több, 21 900 autót adott el (2015. első negyedév: 20 200). Lengyelországban (5 100 darab; plusz 10,6%), Szlovákiában (1 600 darab; plusz 7,2%) és Szlovéniában (600 darab; plusz 9,3%) a ŠKODA szintén több autót értékesített, mint 2015 márciusában.

Kelet-Európában, Oroszország nélkül, a ŠKODA 3 000 autót adott át a vásárlóknak (2015. március: 2 500), ami 17,6 százalékkal több, mint a múlt év ugyanezen hónapjában. Az első negyedévben a márka 7 400 járművet értékesített (2015. első negyedév: 6 900 plusz 6,8%). Március végéig a ŠKODA piaci részesedése 8,0 százalékra emelkedett (2015 első negyedév: 6,9%). Az oroszországi piaci nehézségek ellenére a ŠKODA 4 800 járművet adott el ott márciusban (2015. március: 4 600). Az első negyedévben a gyártó 12 500 járművet szállított ki (2015. január-március: 15 300), a ŠKODA piaci részesedése 4,2 százalék maradt Oroszországban (2015. első negyedév: 4,2%). Más régiókhoz hasonlóan a ŠKODA kétszámjegyű növekedést mutatott fel Romániában (900 darab; plusz 23,1%), Bulgáriában (200 darab; plusz 13,6%) és Boszniában (100 darab; plusz 10,3%).

A cég legerősebb globális piacán, Kínában, a ŠKODA márciusban 1,3 százalékkal, 25 600 járműre növelte eladásait (2015. március: 25 200). Az első negyedévben a ŠKODA kiszállításai 5,2 százalékkal, 75 400 darabra növekedtek (2015. január-március: 71 700). Március végére a ŠKODA 1,4%-os piaci részesedést ért el a kínai piacon. A ŠKODA magas növekedési rátát mutatott fel márciusban Izraelben (1 800 darab; plusz 16,1%), Tajvanon (400 darab; plusz 80,8%) és Új-Zélandon (100 darab; plusz 41,6%). Törökország a márka egy másik fontos piaca, ahol 2 100 autó eladását regisztrálták (plusz 0,7%). Indiában a gyártó 1 400 autót adott át a vásárlóknak márciusban (2015. március: 1 500; mínusz 6,9%). Az első negyedévben 3 700 vásárló döntött a ŠKODA mellett (2015. január-március: 4 100).

Ami a modellszériákat illeti, a márka zászlóshajója, a ŠKODA Superb, az alsó-középkategóriás Fabia és a kompakt SUV Yeti átlag feletti növekedési rátát értek el. Ebben a márciusban a középkategóriás Superb modellek eladásai az előző márciushoz képest 79,3 százalékos növekedést mutattak (13 000 darab). Január és március között 32 200 Superb talált gazdára, ami 2015 első negyedévéhez képest 69,8 százalékos növekedés. Ez a pozitív fejlemény a modell elődjének múlt évbeli megszűnése bázishatásának tulajdonítható. A Fabia jelentős növekedést ért el mind márciusban (20 500 jármű; plusz 21,6%), mind az első negyedévben (49 500 jármű; plusz 28,5%). A Yeti szintén pozitív fejlődést könyvelhet el, mivel 2016 márciusában 10 600 jármű kelt el (plusz 14,6%), az első negyedévben pedig 26 900 (plusz 16,9%).



Az ügyfeleknek átadott ŠKODA járművek mennyisége 2016 márciusában (darabszámban megadva, kerekítve, típusonként; +/- százalékban 2015 márciusához képest):

ŠKODA Citigo (csak Európában forgalmazzák): 4 500; -0.9%)
ŠKODA Fabia (20 500; +21.6%)
ŠKODA Rapid (18 300; -10,4%)
ŠKODA Octavia (39 400; -2,4%)
ŠKODA Superb (13 000; +79,3 %)
ŠKODA Yeti (10 600; +14,6%)

Az ügyfeleknek átadott ŠKODA járművek mennyisége 2016 első negyedévében (darabszámban megadva, kerekítve, típusonként; +/- százalékban 2015 első negyedévéhez képest):

ŠKODA Citigo (csak Európában forgalmazzák): 9 700; +0,5%)
ŠKODA Fabia (49,500; +28,5%)
ŠKODA Rapid (48 500; -12,6%)
ŠKODA Octavia (109 900; -1,8%)
ŠKODA Superb (32 200; +69,8%)
ŠKODA Yeti (26 900; +16,9%)

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés